Hibrid, Elektrik, Hidrogen

SUV Dengan 680hp – Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Porsche terus memberi tumpuan kepada e-mobiliti, dengan rangkaian Cayenne berikutan siri Panamera yang kini memaparkan hibrid plug-in sebagai model perdana baru. Cayenne Turbo S E-Hybrid dan Coupe Cayenne Turbo S E-Hybrid mengeluarkan output sistem mereka dari 670 HP dari interaksi pintar enjin empat liter V8 541 HP dan sebuah motor elektrik HP 134 yang diintegrasikan ke dalam Tiptronic eight-speed penghantaran. Tork sistem maksima 663 lb.-ft. boleh didapati dari atas di atas sahaja.Cayenne-E-Hybrid_2

Kedua-dua model memecut dari 0 hingga 100 km / j dalam 3.8 saat dan mencapai kelajuan tertinggi 295 km / j. Prestasi luar biasa ini dipadankan dengan tahap kecekapan yang tinggi: Coupe Cayenne Turbo S E-Hybrid dan Turbo S E-Hybrid Coupe boleh dipandu sehingga 40 kilometer dengan pembebasan tempatan sifar, berdasarkan Kitaran Memandu Eropah Baru / New European Driving Cycle (NEDC).

Cayenne-E-Hybrid_3 Cayenne-E-Hybrid_4

Selain dua model teratas, rangkaian hibrid dari Porsche kini termasuk Cayenne E-Hybrid Coupé baharu dengan kuasa sistem 455 HP, torsi 516 lb.-ft., dan jarak elektrik sehingga 43 kilometer, berdasarkan Kitaran Memandu Eropah Baru (NEDC).

Cayenne-E-Hybrid_5 Cayenne-E-Hybrid_6

Sama seperti semua plug-in hibrid Porsche, model perdana baharu dalam keluarga Cayenne juga merupakan salah satu kenderaan sporti dalam segmen premium. Dalam model Cayenne Turbo S E-Hybrid, motor elektrik terletak di antara enjin V8 dan transmisi Tiptronic lapan kelajuan.

Cayenne-E-Hybrid_7 Cayenne-E-Hybrid_8

Kedua-dua moto ini saling terhubung melalui klac yang berpisah di dalam modul hibrid, yang disebut sebagai Penggerak Klac Elektrik /Electric Clutch Actuator (ECA). Dalam mod memandu E-Power, motor elektrik boleh memandu kenderaan sehingga kelajuan maksimum 135 km / j dengan sendirinya.

Cayenne-E-Hybrid_9 Cayenne-E-Hybrid_10

Ia juga boleh digunakan dalam mod lain untuk meningkatkan kuasa tambahan. Mod ini boleh dipilih melalui Pakej Sukan Chrono standard (Auto Hibrid, Sukan, dan Sukan Plus). Porsche telah mengambil strategi ini dari kereta super sport 918 Spyder.

Cayenne-E-Hybrid_11 Cayenne-E-Hybrid_12

Bateri lithium-ion dipasang di bawah lantai ruang beban dan mempunyai kapasiti 14.1 kWh. Bateri voltan tinggi boleh dicas sepenuhnya dalam 2.4 jam dengan pengecas onboard AC  7.2 kW standard semasa menggunakan sambungan 400-volt dengan fius 16-amp.

Cayenne-E-Hybrid_13 Cayenne-E-Hybrid_14

Proses pengecasan mengambil masa enam jam dari soket domestik konvensional dengan penarafan 230 volt dan 10 amps. Pengecasan juga boleh dijadualkan melalui Porsche Communication Management (PCM) atau aplikasi Porsche Connect (untuk telefon pintar dan Apple® Watch).

Cayenne-E-Hybrid_15 Cayenne-E-Hybrid_16

 

 

 

 

 

Previous post

€8 Juta Bugatti Centodieci Habis Dijual Di Acara Pelancaran

Next post

UMW Toyota Motor Lancar Hilux 2.8 Black Edition

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *