Bisnes

Mengikut JATO Pembelian Sedan Premium Orang Eropah Berkurangan

Jadi siapa yang kerugian besar?
Sedan premium atasanlah yang kerugian besar di Eropah kerana gabungan tekanan dari SUV dan crossover yang besar baharu, jatuh dalam permintaan untuk beberapa model elektrik dan fakta bahawa gaya badan yang lebih sporti melampaui limosin tradisional.
BHPetrol Merdeka Contest Banner

Yang Paling Rugi?
S-Class Mercedes-Benz yang masih mengetuai segmen di rantau itu hingga Mei walaupun jualan jatuh 22 peratus, menurut tokoh penyelidik pasaran JATO Dynamics. Juga kehilangan jualan ialah tempat ketiga BMW 7, turun 9 peratus, manakala Porsche Panamera jatuh ke lima selepas lima bulan yang buruk di mana penjualan merosot 31 peratus.

Walau bagaimanapun, salah seorang yang rugi besar ialah Tesla, yang menyaksikan jualan Model S sedan turun 52 peratus mungkin disebabkan oleh pembeli yang beralih ke sedan Model 3 baharu yang lebih kecil. Akibatnya, Model S, pemimpin segmen pada 2017 dan 2018, jatuh ke tempat keenam.

Euro Sedans Down 2

Jualan Terbesar?
Pertumbuhan yang paling mengagumkan dalam segmen tersebut adalah Mercedes CLS, sebuah sedan empat pintu bergaya yang diperbaharui pada tahun 2017. Penjualan 4,689 naik 76 peratus dan meletakkan kereta itu naik ke tempat kedua dalam segmen. Penjualan Audi A7, sebaliknya, turun 1.7 peratus untuk meletakkannya keempat di hadapan Panamera.

Euro Sedans Down 3

Sementara itu, BMW menyarakan saingannya kepada CLS, BMW Grand Coupe, dan menggantikannya dengan versi 8 Series, yang akan dijual pada bulan September. 8 Series mengikuti pendahuluan Mercedes CLS dalam menawarkan versi empat pintu dengan lima kerusi penuh untuk kali pertama, bukan hanya empat. Itu diharapkan dapat menjadikan kereta itu lebih menarik bagi orang-orang yang mungkin sebelum ini menyebelahi limosin yang lebih tradisional.

Euro Sedans Down 4

 

 

 

 

Previous post

Lexus LC 500 Inspiration Series (2020) Tampil Warna Hijau Elegan

Next post

Speedster Bakal Jadi Model McLaren Paling Ringan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *