Berita Auto

Kereta Kompak Honda Seperti Ini Susah Untuk Di Jual Di Malaysia

Jualan Honda N-WGN dan N-WGN Bermula Di Jepun

Honda Motor Co, Ltd akan memulakan jualan N-WGN dan Custom N-WGN yang baharu ini pada 9 Ogos 2019 peniaga Honda di seluruh Jepun. Barisan kenderaan kompak Honda jenis ini akan menjadi tambahan kepada segmen kereta kompak Malaysia dengan ciri keselamatan dan penampilan yang bergayanya.

BHP Banner Honda Kompak

N-WGN-2

Malaysia Tidak Dalam Sasaran Jualannya.

Walau bagaimanapun, dengan pasaran kami yang masih melindungi bekas jenama nasional dengan cukai keutamaan, Honda Malaysia tidak boleh mendapatkan harga yang sesuai untuk membenarkan golongan pendapatan pertengahan dan golongan pendapatan pertengahan rendah Malaysia lebih banyak pilihan dalam pembelian automotif mereka.

N-WGN-3

Powertrain Yang Cekap

Menggerakkan barisan N-WGN yang baharu ini adalah enjin DOHC 660cc yang sudah dicuba dan diuji yang disambungkan ke CVT untuk kegunaan bandar yang mudah dan penggunaan bahan api yang rendah.

N-WGN-4

Berdasarkan konsep asas Honda N Series, yang menawarkan “kehidupan yang menyenangkan dengan N” * dan pendekatan pembangunan untuk menentukan perkara-perkara yang paling penting dalam kehidupan seharian dan menyempurnakan nilai-nilai teras sedemikian, Honda terus mengejar prestasi keselamatan dan keramahanan-pengguna untuk semua N-WGN yang baharu ini.

Berdasarkan ini, Honda berusaha untuk mengembangkan sebuah kendaraan yang menyatu kehidupan harian setiap pelanggan, dapat digunakan dengan senang oleh sesiapa saja dan memiliki keramahan.

N-WGN-5

Ciri-ciri Keselamatan Baik

Kit  keselamatan  lanjutan Honda dan teknologi bantuan-pemandu boleh didapati sebagai peralatan standard pada N-WGN yang baharu, dan Collision Mitigation Braking System (CMBS) dapat mengesan  basikal memotong di depan kenderaan, menjadikan N-WGN ini kenderaan mini pertama di pasaran untuk menawarkan ciri ini. Lebih-lebih lagi, keupayaan untuk mengesan pejalan kaki pada waktu malam tanpa lampu jalan telah semakin majukan, membolehkan pemandu memandu dengan ketenangan minda yang lebih tinggi.

N-WGN-6

Dengan menggunakan platform N-BOX, N-WGN mengamalkan tata letak tangki tengah yang asal Honda, yang menempatkan tangki bahan api di bawah kerusi depan, untuk merealisasikan sebuah kabin yang luas yang meningkatkan keselesaan penumpang untuk kegunaan seharian serta ruang kargo dengan kebolehgunaan yang tinggi .

N-WGN-7

Bagi pemandu, mekanisme stereng teleskopik & kecondongan diguna pakai agar pemandu mana-mana badan dapat mencari dan mengekalkan kedudukan pemanduan yang optimum.

N-WGN-8

Ruang Kargo Menarik

Ruang kargo telah menjadi ciri yang sangat popular N-WGN. Untuk N-WGN yang baharu ini, ketinggian pembukaan pintu belakang diturunkan untuk memudahkan memuat barang berat dan tinggi.

N-WGN-9

Dengan penggunaan papan kargo, yang dilengkapi dengan kenderaan, ruang kargo boleh dibahagikan kepada kawasan atas dan bawah, yang meningkatkan kemudahan pengguna dengan membolehkan susunan ruang kargo yang berbeza bergantung pada keadaan penggunaan.

N-WGN-10

Dengan N-WGN yang baharu ini, Honda akan memulakan kempen pengiklanan dengan tagline, “New Simple!” Yang mewakili pendekatan yang diambil untuk membangunkan model ini, komitmen terhadap apa yang penting bagi orang dalam kehidupan seharian mereka.

N-WGN-11

Previous post

Model Land Rover Defender 2020 Sedang Diuji Di Padang Pasir

Next post

Hyundai i10 Serba Baharu Bakal Debut di Frankfurt Motor Show

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *