Berita Auto

Honda NSX Dapat Warna Khas Untuk Monterey

Edisi Indy Yellow Pearl Honda NSX

NSX 2020 ini akan mempamerkan skema cat Indy Yellow Pearl baharu yang menarik pada Minggu Kereta Monterey 2019. NSX 2020 ini akan mula dipamerkan di Concours Avenue Downtown Carmel bersama dengan kereta umba NSX GT3 Evo, yang menampilkan pakaian khas yang direka dengan aksen kuning dan biru atas badan gentian karbon yang terdedah.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Harga NSXP

NSX 2020 ini kini dibuka untuk tempahan, dengan pengiriman pelanggan pertama bermula pada bulan November 2019. NSX 2020 membawa  Harga Runcit Pengilang Yang Disarankan / Manufacturers Suggested Retail Price (MSRP) bermula dari USD157,500, tidak termasuk caj penghantaran.

Indy Yellow Pearl memberi penghormatan kepada Spa Yellow, salah satu daripada dua cat kuning yang ditawarkan pada NSX generasi pertama, dan akan menyertai Berlina Black sebagai warisan yang tersedia untuk model  tahun 2020. Spa Yellow, dikenali sebagai “Indy Yellow” di sesetengah pasaran, telah digunakan untuk sekitar 20 peratus daripada NSX yang dihasilkan antara 1997 dan 2003. Bagi dua tahun terakhir pengeluaran NSX (2004-2005), Spa Yellow digantikan oleh Rio Yellow.

Acura-NSX-2020-2 Acura-NSX-2020-3

Produksi NSX

Setiap Acura NSX dibuat di Pusat Pengeluaran Prestasi / Performance Manufacturing Center (PMC) di Marysville, Ohio dan meneruskan tradisi menawarkan nilai prestasi yang luar biasa dalam pasaran supercar. Acura NSX 2020 dikuasakan oleh unit Hibrid SH-AWD®power Sport yang inovatif yang terdiri daripada enjin 3.5-liter V6 berkembar bespoke, transmisi 9-kelajuan dual-clutch (9DCT), dan tiga motor elektrik yang menambah enjin dengan tork elektrik serta-merta. NSX generasi kedua mempunyai bingkai ruang intensif, pelbagai bahan dan aluminium yang intensif aluminium, yang membolehkan ketegaran ultra-tinggi, pembungkusan padat dan prestasi keselamatan perlanggaran yang tinggi.

Acura-NSX-2020-4 Acura-NSX-2020-7

Pengalaman NSX

Pemilik Acura NSX semua-baharu mempunyai peluang untuk menyertai Pengalaman Orang-Dalam NSX, sebuah program peribadi yang membolehkan pemilik NSX mengambil bahagian dalam pembuatan supercar bespoke mereka. Program ini menawarkan lawatan persendirian kemudahan utama di seluruh Ohio di mana NSX dibina, termasuk Pusat Pembuatan Prestasi (PMC) dan bilik pemasangan enjin di Anna Engine Plant. Para tetamu juga berpeluang untuk trek sebuah NSX bersama pemandu profesional di salah satu pusat ujian utama di mana ia dibangunkan dan ditala – Transportation Research Center (TRC).

Acura-NSX-2020-6 Acura-NSX-2020-5

Previous post

Kunjungi Karnival Jualan Ford Ranger Hujung Minggu Ini

Next post

Rolls Royce Black Badge Tidak Semestinya Black

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *