Berita Auto

Butiran Awal & Lakaran Model Hyundai i10 2020

Bolehkah dia menyaingi Iriz 2019 dan Myvi baharu Malaysia?

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Generasi semua baharu Hyundai i10 akan membuat pelancaran perdananya di Eropah dalam beberapa minggu di Frankfurt Motor Show. Dengan pengumuman ini, pengeluar Korea Selatan turut berkongsi sketsa kereta itu.

Model terbaru ini merupakan kereta kompak dengan reka bentuk dinamik baru, yang menunjukkan perbezaan antara permukaan lembut dan garis tajam. Perkadaran telah ditakrifkan semula pada kedua-dua lebar dan ketinggian, dan dengan roda baru keseluruhan campuran menghasilkan penampilan yang bertenaga dan tangkas.

i10 baharu mempunyai reka bentuk yang muda dan dinamik, yang menonjol dalam segmen A. Gril depan yang luas melambangkan watak sporty dan menggabungkan lampu LED siang di tepi, dengan itu meneruskan ciri ini yang tidak lama lagi akan mempunyai pendahulunya.

Pengambilan udara segitiga meningkatkan lebar dan kedudukan kereta, dan bertujuan untuk meningkatkan aerodinamiknya. Tiang C yang berbentuk X, dapat dilihat dari jauh, dengan jelas mengenal pasti kereta padat ini dan akan menarik mata melalui logo yang muncul pada unsur-unsur badan ini. Jilid segi tiga yang unik di atasnya juga menyerlahkan lebar kereta dan kedudukan roda di empat sudut.

Sedia untuk menjadi pemimpin dalam segmennya, Hyundai i10 generasi baharu ini juga akan menampilkan pelbagai ciri sambungan dan ciri keselamatan. Sistem Blue Link, Apple CarPlay dan interface Android Auto, pengecas telefon wayarles dan camcorder spion adalah hanya beberapa ciri yang akan memastikan pengalaman memandu komprehensif, tanpa kompromi.

Model baru ini juga akan mempunyai satu pakej keselamatan yang paling lengkap dalam segmen ini. Forward Collision-Avoidance Assist menggunakan sensor radar depan untuk mengesan bukan sahaja kereta, tetapi pejalan kaki di depan kenderaan, dan sekiranya bahaya ia akan berhenti dengan segera. Ia juga akan mempunyai Amaran Perhatian Pemandu dan Sistem Bantuan Lorong dan Sistem Pembantu Lampu Tinggi mungkin dimasukkan.

Lagi maklumat lanjut mengenai Hyundai i10 baharu ini akan menyusul nanti.

Hyundai-i10-2020-2

Hyundai i10 Global Semasa

Previous post

Audi A7 Sportback Kini di Malaysia - RM609k

Next post

Geely Dan BYD Kehilangan Jualan Kerana Hilang Subsidi Kerajaan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *