Konsep / Lakaran / Intipan

Geely Xing Yue Sports Coupe Untuk Segmen Premium

Ini adalah  SUV CMA Coupe pertama Geely.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Ini adalah berita terbesar terkini yang datang dari Geely dan ia dipanggil Xing Yue di China. Inspirasi untuk coupe sukan ini berasal dari momen dinamik yang terdapat sepanjang hayat dan alam semula jadi.

Bendalir dalam pergerakannya, bentuk yang berpotensi, dan dengan telitian yang ekstrem, ini adalah SUV Sport Coupe paling premium Geely. Apabila anda berada di dalam Xing Yue, anda berada dalam “The Moment.”

Xing Yue adalah model pertama Geely berdasarkan CMA Compact Modular Architecture yang dimajukan di Pusat Teknologi Kenderaan China di Gothenburg, Sweden. CMA adalah seni bina kenderaan modular untuk kereta kompak yang memenuhi tuntutan paling sukar dalam industri automotif global.

Adakah ia akan tiba ke Malaysia sebagai Proton? Nampak gayanya seolah-olah ya tetapi kita perlu menunggu dan melihat jika kilang Proton Tanjung Malim yang telah digiatkan semula akan dapat menampung permintaan yang semakin meningkat untuk kenderaan Proton di Malaysia dan rantau ini dalam bulan-bulan yang akan datang.

Geely-CMA-SUV_2

 

 

 

Previous post

Proton X70 Edisi Merdeka Dilancarkan - RM126,100

Next post

Toyota Innova Mendapat Tambahan Ciri Mesra Keluarga

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *