Berita Auto

Bermaz Motor Lancar Mazda MX-5 RF Facelift

Bermaz Motor telah melancarkan Mazda MX-5 RF versi facelift bagi pasaran Malaysia. Model ini bukan sahaja hadir dengan kelengkapan yang diperbaharui, malah ia juga lebih berkuasa berbanding sebelum ini.

BHP Banner Scania CSR

Bermula dari bahagian dalam, MX-5 RF kini didatangkan dengan ciri Apple CarPlay dan Android Auto secara standard yang boleh diakses menerusi paparan Mazda Connect. Ini membolehkan pemandu menggunakan aplikasi-aplikasi popular seperti Waze, Google Maps, Spotify serta pelbagai fungsi telefon pintar.

mazda mx-5 rf facelift 02

Walaupun kuasa bukan fokus utama MX-5, model terbaru ini mempunyai 181 hp pada 7,000 rpm dan 205 Nm pada 4,000 rpm, iaitu 23 hp dan 5 Nm lebih tinggi berbanding sebelum ini. Ini menjadikan ia lebih pantas dan responsif, selari dengan falsafah Jinba Ittai yang diamalkan oleh jenama itu.

Bukan itu sahaja, MX-5 RF juga mendapat rim 17 inci baharu dalam kemasan metalik hitam dan stereng teleskopik dengan 42 mm pergerakan. Warna-warna yang ditawarkan adalah Soul Red Crystal, Machine Grey, Jet Black, Snowflake White Pearl, Eternal Blue, Ceramic Metallic dan Arctic White.

mazda mx-5 rf facelift 01

MX-5 RF ditawarkan dalam versi CBU Jepun dengan harga jualan (On-the-Road tanpa insurans) bermula RM260,354 bagi versi automatik dan RM259,154 bagi versi manual. Kedua-dua versi didatangkan dengan jaminan pengeluar selama lima tahun/100,000 km dan penyelenggaraan percuma juga untuk lima tahun/100,000 km.

Previous post

Lakaran Model 2020 Volkswagen Tiguan

Next post

Perodua Myvi Masuk Pasaran Mauritius

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *