Konsep / Lakaran / Intipan

Baby Spyder Mungkin Kembali Ke Barisan Porsche

Adakah Baby Porsche Spyder kembali sebagai hibrid atau kenderaan elektrik sepenuhnya seperti Taycan?

 BHPetrol Merdeka Contest Banner

Laman web Eropah menggemari kemungkinan pulangnya baby Porsche Spyder. Oleh itu, adakah Porsche akan mengembalikan kereta sukan bermesin belakang selepas 918 Spyder?

Persoalannya masih belum dijawab sepenuhnya dengan apa-apa bukti yang mungkin di internet dan ia mengikuti beberapa khabar angin beberapa bulan kebelakangan.

porsche-918-spyder-2

Tidak, jika Porsche mempunyai niat untuk Baby Spyder maka mungkin ia akan menjadikannya kenderaan elektrik Taycan 2 pintu yang akan membawa kuasa yang mencukupi untuk mengambil alih pemimpin pasaran semasa.

Pelanggan boleh mengharapkan supercar yang mampu bersaing dengan yang terbaik dari Ferrari atau McLaren.

porsche-918-spyder-3

Porsche 918 Spyder

918 Spyder telah dibangunkan secara sistematik untuk menjadi hibrid prestasi dengan teknologi plug-in. Kereta konsep super hibrida membuat kemunculan sulungnya pada 2010 Geneva International Motor Show di mana ia diterima dengan kelulusan luar biasa. Pada musim panas 2010,  Jawatankuasa Penyeliaan Dr Ing. h.c. F. Porsche AG memberi kelulusan untuk pembangunan pengeluarannya.

Apabila kereta itu dilancarkan di pasaran pada lewat tahun 2013, 918 Spyder mewakili kesinambungan siri kereta sukan super dalam sejarah Porsche. Sebagai perintis teknologi, tanpa pengecualian, antara kereta sukan utama dekad masing-masing: 904 Carrera GTS, 959, 911 GT1 dan Carrera GT.

porsche-918-spyder-4

918 Spyder merangkumi kebaikan Porsche klasik dan menetapkan batu asas untuk masa depan. Di satu pihak, kereta merangkumi prestasi. Pada bulan September 2013, kereta sukan super – dengan kuasa sistem 887 hp – menetapkan rekod pusingan untuk kenderaan jalanan yang sah dengan tayar pengeluaran di Loop Utara Nürburgring dengan masa 6 minit 57 saat – rekod yang belum pernah sama dengan mana-mana kereta lain sejak itu. Sebaliknya, kereta itu merangkumi kecekapan.

Dengan angka penggunaan bahan api kira-kira tiga liter petrol setiap 100 km, 918 Spyder menggunakan bahan api kurang daripada kebanyakan kereta kecil dalam kitaran NEDC yang standard. Ia meyakinkan potensi teknologi hibrid plug-in – bukan sahaja untuk memandu ekonomi, tetapi lebih penting lagi untuk keseronokan memandu kereta sukan biasa yang boleh ditawarkan.

porsche-918-spyder-5

 

 

 

Previous post

BMW X6 Vantablack Tampil Warna Hitam Yang Serap 99% Cahaya

Next post

Porsche Macan Turbo Kembali Dengan Kuasa Lebih Tinggi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *