Berita Auto

Audi RS Q8 Tanpa Selubung Di Litar Nurburgring

Ini dia SUV prestasi yang akan mencabar Urus.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

SUV pantas dan sporty ini akan menduduki segmen khusus yang kini diketuai oleh Lamborghini Urus. Berkongsi platform yang sama seperti Urus, ia akan membawa dinamik yang sama dan kemungkinan output kuasa akhir tetapi tidak akan mempunyai simbol status Lamborghini lagi.

Perbezaan pada Audi Q8 RS yang harus dilihat dari Audi SQ8 adalah banyak, sebahagiannya melalui bumper baru dengan pengambilan udara yang menonjol, tayar profil rendah duduk di atas rim besar 22 inci, ekzos dan brek prestasi dengan caliper merah.

Audi-RS-Q8-2

Jadi, berapa kuatkah RS Q8 baharu ini? Well, ia didakwa mempunyai lebih banyak kuasa daripada Audi SQ 8 semasa.

Prestasi Audi SQ8

V8 biturbo Audi SQ8 TDI adalah enjin diesel yang paling berkuasa di pasaran Eropah. Ia menggabungkan kuasa besar dengan tahap ekonomi yang tinggi dan mengintegrasikan keseluruhan pakej penyelesaian berteknologi tinggi. Enjin ini berkuasa 320 kW dan tork 900 Nm antara1,250 dan 3,250 rpm. Ini membolehkan 4.0 TDI untuk mempercepatkan kereta SUV seperti kereta sport: 100 km / j (62.1 mph) dijangka selepas 4.8 saat, dan TDQ SQ8 hanya mencapai had pendorongan elektroniknya pada 250 km / j (155.3 mph ).

Penghantaran kuasa berlaku melalui Tiptronic lapan kelajuan dan pacuan empat roda kekal. Audi telah mencadangkan bahawa ia akan membawa enjin yang sama yang digunakan dalam Audi RS6 Avant baru.

Prestasi Audi RS 6 Avant

TFSI 4.0 Audi RS6 Avant baru menyampaikan kuasa 600PS dan tork 800 Nm, yang dikekalkan pada tahap tinggi antara 2,050 dan 4,500 rpm. Hanya dalam masa 3.6 saat, Avant memecut dari sifar hingga 62 bsj, dan di mana syarat membenarkan pemandu dapat merasa 124bsj dalam masa hanya 12 saat. Kelajuan tertinggi dihad secara elektronik pada 155bsj.

Ia mungkin akan berkongsi kabin pereka yang sama seperti Avant.

Dalaman mungkin mengandungi ciri-ciri dan pilihan penyesuaian yang sama yang baharu diterima oleh Audi RS 6 Avant dan di bawah hood kemungkinan besar akan mengekalkan enjin yang sama dengan output untuk menandingi berat tambahannya berbanding Avant.

Audi-RS-Q8-3

 

Previous post

Volkswagen Fest Kembali Lagi

Next post

Volkswagen Panggil Balik Beetle, Golf dan Jetta Kerana Risiko Bergolek

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *