Berita Auto

Aston Martin Valhalla Berharga USD2 Million Sudah Habis Dijual

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Tak payah booking. habis dah!

The Valhalla mengikuti Valkyrie dalam perjalanan Aston Martin ke puncak eselon prestasi kereta jalanan. Sebelum ini bernama Aston Martin AM-RB-003, hypercar USD2 juta ini bersaing secara langsung dengan Ferrari LaFerrari dan McLaren Senna.

Aston_Martin-Valhalla-2

Menggunakan kaedah pembinaan ringan dan aerodinamik radikal yang dipelopori dengan Valkyrie, Aston Martin Valhalla akan digerakkan oleh kombinasi enjin petrol V6 turbocharged berkelajuan tinggi dan sistem hibrid berkelajuan tinggi dengan output yang mungkin melebihi 1,000 bkk yang berfungsi dengan Transmisi 8 kelajuan, dual-clutch yang diilhamkan F1, limited-slip differential dan sistem e-AWD.

Aston_Martin-Valhalla-3

Dalam meneruskan tradisi baik kereta Aston Martin ‘V’, Valhalla dapat mengesan garis keturunannya kembali ke 1951, ketika penunjukan Vantage diberikan kepada varian berprestasi tinggi model terkini, DB2. Walaupun penumpuan Vantage sebenar tidak pernah digunakan, nama itu melekat.

Aston_Martin-Valhalla-4

Pada kali pertama nama Vantage muncul adalah di sisi DB5. Walau bagaimanapun, ia kekal sebagai nama yang dikhaskan untuk derivatif model yang paling kuat sehingga 2005, apabila Vantage menjadi garis model dengan haknya sendiri. Empat belas tahun kemudian keluarga V8 dan V12 yang terkenal itu diingati sebagai yang paling berjaya dalam sejarah Aston Martin.

Semenjak itu generasi baru Vantage turbocharged telah cepat menanamkan reputasinya sebagai siri pengeluaran  yang paling bertumpukan dinamik yang pernah dikeluarkan Aston Martin .

Aston_Martin-Valhalla-5

Walaupun membuat konsesi yang lebih besar untuk praktikaliti dan penggunaan jalan raya, Valhalla tetap setia kepada etos kejuruteraan tanpa kompromi yang ditetapkan oleh abangnya yang lebih besar. Memperolehi teknologi F1 yang canggih dan aerodinamik aktif tanpa menggunakan permukaan berubah-ubah, Valhalla bersedia untuk menyampaikan prestasi pengendalian yang sama.

Aston_Martin-Valhalla-6

Dikuasakan oleh enjin twin-turbo Aston Martin V6 yang bespoke, Aston Martin Valhalla akan mengatasi angka-angka yang ditunjukkan dalam dunia hypercar hari ini, yang menggariskan status elitnya sendiri.

Aston_Martin-Valhalla-7

Betul-betul terhad kepada 500 coupe di seluruh dunia, program ini masih melebihi langganan kerana Aston Martin terus memilih sendiri, pelanggan bertuah yang akhirnya akan memiliki peluang untuk memiliki mesin yang luar biasa ini.

Siapakah mereka ini? Bukan saya.

Aston_Martin-Valhalla-8

 

 

 

Previous post

Proton Umum Mereka Kekal Paling Banyak Cawangan 3S/4S Beroperasi Di Seluruh Malaysia

Next post

Pasukan Isuzu Berjaya Kumpul Dana Kebajikan Untuk Sarawak

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *