Berita Auto

Ingat Lagi Dengan Trak Mitsubishi L200 Ini?

Inilah rupanya Mitsubishi L200 pertama. Salah satu model yang paling berjaya dan tahan lama dari pengeluar kereta Jepun Mitsubishi. Masih ada beberapa unit yang masih hidup di seluruh negara, mungkin di bandar-bandar kecil dan dengan tiada logo.

BHP Banner L200

Ia pertama kali dikeluarkan pada tahun 1978 sebagai SUV pertama yang dibawa oleh syarikat itu di pasaran dan ianya masih dalam produksi hari ini. Selama ini, Mitsubishi L 200 mengalami pelbagai perubahan, seperti yang ditunjukkan dalam pelbagai siri modelnya.

Mitsubishi-L200-2

Gambar dari Wikipedia

Sejak diperkenalkan pada tahun 1978, L200 Double Cab telah dibangunkan sebagai ‘Trak Utiliti Sukan’ (‘Sport Utility Truck’) yang mencapai ketinggian baru kebolehpercayaan, keteguhan pergi ke mana-mana, keselesaan dalaman dan kebolehlaksanaan.

Mitsubishi telah menjual lebih daripada 4.7 juta pikap L200 di 150 negara sejak ia diperkenalkan. Sekarang dalam generasi kelima, Mitsubishi L200 meningkatkan sejarahnya yang mengagumkan dengan perubahan berani luaranya. Dalamanya juga mendapat kemas kini yang ketara.Mitsubishi-L200-3

 

 

 

 

Previous post

Auto Bavaria Di Desa ParkCity Hujung Minggu Ini

Next post

Sertai 'Porsche Sportscar Together Day' Hujung Minggu Ini di Sepang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *