Sukan

Mitsubishi EVO 11 Disahkan – On The Way

Mitsubishi sedang bersiap sedia membangkitan semula Evolusi Lancer yang ikonik mereka.

Mitsubishi mahu kembali kepada akar prestasinya, terutamanya pemulangan plat nama Evolusi dan prestasinya untuk menyaingi saingan utamanya, STI Subaru.

Sementara Mitsubishi pada masa 6-7 tahun lalu berkepercayaan penuh kepada SUV dan kereta hibrid mereka, pengeluar ini sedang bersedia untuk menandatangani semula kemunculannya yang besar di dunia sukan motorsport. Untuk melakukan ini, jenama itu ingin memanfaatkan sejarahnya dan terutamanya mengenai Lancer Evolution yang terkenal, yang muncul pada tahun 1992.EVO-2020 3

Menurut sumber dalaman di Mitsubishi Motors Japan, matlamatnya adalah untuk memberikan prestasi yang “lebih baik dari kereta persaingan”, tetapi mengekalkan beberapa fleksibiliti merentasi setiap badan: sedan 4 pintu atau hatchback 5 pintu.

Mitsubishi Evolution yang terakhir dihasilkan ialah No. 10

Mengikut sumber yang sama, kemungkinan besar Lancer Evo masa depan mempunyai banyak persamaan dengan Mégane RS sekarang. Alasan untuk Evo yang dibangkitkan berkongsi drivetrain dengan Mégane RS adalah disebabkan berita perkongsian platform Renault-Nissan-Mitsubishi baru-baru ini. Sistem pemacu roda-Mitsubishi yang dibangunkan sudah pasti akan digunakan yang merupakan teknologi S-AWC yang sama yang dilihat di Evo X. Mégane RS semasa yang paling kuat menghasilkan 300 kuasa kuda, tetapi Evo baru boleh menambah sistem hibrid untuk meningkatkan kuasa lebih dekat kepada 350 kuda.

Kebangkitan Lancer Evolution adalah sebahagian daripada rancangan yang digerakkan oleh Presiden Mitsubishi Motors, Osamu Masuko. Terima kasih Osamu bagi pehat semua peminat Mitsubishi Evolution.

EVO-2020 2
Previous post

Dino 246 GT Perlu Direbiu Sebagai Ferrari Moden

Next post

Proton Catat Pegangan Pasaran Tertinggi Dalam Tempoh Hampir 4 Tahun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *