Autonomi

Kerjasama BMW and Tencent di China partnership Untuk Platform D³ – Data-Driven Development

Apa itu D³? Data-Driven Development atau pembangunan yang dipacu data pada asasnya bermakna BMW berada dalam misi untuk mengumpulkan maklumat yang banyak tentang keadaan memandu dunia sebenar dari seluruh dunia. Khususnya, satu kumpulan ujian Bimmer autonomi telah mengumpul kira-kira 5 juta kilometer (3.1 juta batu) data atas-jalan untuk menghasilkan data simulasi 240 juta kilometer (150 juta batu) berdasarkan maklumat dunia sebenar.BHP Banner BMW China

BMW China Automotive Trading Ltd. dan Tencent menandatangani perjanjian di Beijing pada hari Jumaat, 19 Julai untuk bekerjasama dalam membina platform D³ Prestasi Tinggi BMW Group China.

Kumpulan BMW akan menggunakan platform untuk membangunkan teknologi dan produk pemanduan automatik yang sesuai dengan keadaan lalu lintas yang kompleks dan memenuhi permintaan pelanggan tempatan.

BMW-In-China__2

Alejandro Vukotich, Naib Presiden Kanan Pemanduan Automatik, turut hadir pada majlis itu, menandakan satu lagi peristiwa penting dalam pemanduan automatik: “Matlamat utama kami adalah untuk menjadikan kereta lebih selamat daripada pemandu manusia melalui automasi yang lebih besar. Keselamatan sangat penting kepada kami. Oleh itu, kami perlu memproses banyak data untuk simulasi, ujian dan pengesahan. Pelancaran platform Pembangunan D³ –  Data-Driven Development – di China adalah langkah besar yang akan datang untuk kita sepanjang perjalanan ini. ”

Selain itu, “China berada di hadapan pembangunan pemanduan automatik, dan kami berhasrat memainkan peranan perintis dalam bidang ini,” kata Encik Jochen Goller, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif BMW Group Wilayah China. “Kerjasama antara BMW Group dan Tencent akan menetapkan penanda aras untuk kerjasama silang industri. Platform D³ BMW Group China High Performance akan membolehkan kami mengembangkan penyelesaian pemanduan autonomi yang mewakili keadaan yang lebih baik untuk senario pemanduan khusus di China. “BMW-In-China__3

Platform D³ BMW Group China High Performance dijangka ditubuhkan dan bersedia untuk memulakan operasi menjelang akhir tahun ini.

Sebelum Kumpulan BMW memulakan pengeluaran siri kenderaan Level 3 pada 2021, platform ini akan digunakan terutamanya untuk pengesahan keselamatan Level 3 dan kajian awal teknologi Lebel 4. Selepas 2021, platform ini akan membantu kedua-dua pembangunan pasca pengeluaran model Level 3 dan penyelidikan ke dalam teknologi Level 4.

Tencent akan menyediakan seni bina, alat dan platform IT dalam bidang penyelidikan dan pembangunan pemanduan automatik. Kedua-dua rakan kongsi itu akan mematuhi undang-undang dan peraturan China mengenai keselamatan data, mencegah risiko keselamatan data dan memastikan pematuhan data menggunakan kepakaran keselamatan Tencent.BMW-In-China__4

 

 

Previous post

Nissan Skyline Kini Berwajah GT-R

Next post

Binaan Semula Porsche 356 Terbaik Setakat Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *