Awas!

Bagaimana Anda Boleh Tertinggal Anak Di Kawasan Rehat & Rekreasi?

Biasanya kita bergurau saja tertinggal anak tetapi ini kisah benar.

The New Straits Times melaporkan bahawa seorang ibu kepada enam orang anak tekejut pada hari Isnin minggu ini apabila dia memandu keluar dari sebuah stesen minyak di sepanjang Lebuhraya Pantai Timur tanpa anak perempuannya. Menggunakan teknologi, dia selamat kembali bersama anaknya dan ini adalah manfaat teknologi dan komuniti orang di sekeliling kita. ‘Twitter’ telah membantu menyelamatkan anaknya apabila dia menggunakannya untuk menyebar rayuan kepada pengguna jalanan tentang nasibnya dan anak perempuannya dikembalikan kepadanya dengan selamat.

BHP Banner Tinggal Anak

Wanita itu, dalam kejadian jam 2 petang, telah berhenti untuk sembahyang di surau stesen minyak Shell di kawasan Rehat dan Rekreasi (R & R) Temerloh dan kemudiannya meneruskan perjalanannya.

Dia berada kira-kira 15km dari R & R ketika dia menyedari anak perempuannya berusia 12 tahun itu tidak berada di dalam kenderaan pelbagai gunanya.

Panik, dia segera memuat naik rayuannya pada akaun Twitter beliau, @Sungungmenjerit, pada pukul 2.47 petang meminta bantuan.

“Sesiapa dekat Temerloh, tolong bantu Che Jah. Anak perempuan saya ditinggalkan di Shell R & R Temerloh. Mama kini berada di arah timur sejauh 143.6km, ” katanya.

Dia menjelaskan bahawa ketika dia pergi sembahyang, enam anaknya tidur di dalam kenderaan, ada yang mengikutinya sementara yang lain menunggu di luar kenderaan.

She said when her eldest child got into the vehicle, she assumed that all her children were already inside and continued on with the ‘balik kampung’ journey.

Beliau berkata apabila tiba di bandar Maran, dia menyedari bahawa anak perempuannya tidak berada di dalam kenderaan.

Selepas menghantar tweet itu, seorang pekerja stesen minyak menghubungi beliau untuk memaklumkan bahawa anak perempuannya selamat di stesen minyak.

Pada pukul 3.34 petang, dia memuat naik gambar anak perempuannya itu dengan seorang pekerja wanita stesen minyak tersebut yang dikenalpasti sebagai Suria, dengan motosikal, sambil menambah bahawa anak perempuannya akhirnya sudah bersatu dengan keluarganya.

Beliau mengucapkan terima kasih kepada pengguna Twitter kerana berkongsi tweetnya dan juga kepada ramai yang menawarkan untuk mengambil dan menghantar anak perempuannya kepadanya.

Insiden itu, yang telah menjadi viral sejak hari Isnin, meraih lebih 10,000 tweet dengan banyak memberikan sokongan dan kata-kata semangat.

Jawapan: Ini berlaku apabila ibu bapa / pemandu lelah dan pra-sibuk dengan telefon mereka dan banyak lagi. Terbaik untuk berehat secepat yang mungkin (saya tahu sukar untuk berehat ketika anda mempunyai 6 anak, tetapi cuba dan dapatkan seberapa banyak yang mungkin) dan pandulah dengan minda yang jelas dan apabila anda berhenti untuk apa-apa sekalipun buatlah perhitungan nama semua penumpang sebelum anda memandu.

Ini dan banyak lagi insiden melanda rakyat Malaysia yang tidak mendapat rehat yang cukup di rumah.

 

 

 

 

 

 

Previous post

13,000 Perodua Aruz Sudah Diserahkan Kepada Pemilik

Next post

Sedih! Sudah Pun 8,000 Kemalangan Termasuk 8 Kematian!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *