Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Produksi Polestar 1 Bermula Di Chengdu

Polestar baru sahaja mengumumkan permulaan pelanggan coupe pertama. Polestar adalah jenama kereta elektrik milik Volvo Cars dan mereka mempamerkan Polestar 1 di Auto Guangzhou Show pada 2018 dan mereka memulakan pengeluarannya pada 16 November 2018.

BHP Banner Polestar

Sebagai model pertama pembuat kereta yang diposisikan sebagai GT (Grand Tourer) prestasi tinggi, Polestar 1 didorong oleh sistem kuasa hibrid yang mengeluarkan 600ps dan tork puncak 1000Nm dan menawarkan jarak 150 km dalam mod EV-sahaja. harga Polestar 1 untuk pasaran Eropah ialah ‎€155,000.

Polestar-2

Jenama Polestar ini boleh jadi saingan hebat Tesla

Polestar adalah bahagian penalaan Volvo untuk model prestasi mereka dan juga kenderaan motorsport mereka. Polestar adalah yang paling popular dengan rakyat Malaysia kerana kereta lumba BTCC dan penantang Supercar Australia. Polestar hari ini adalah pembahagian kereta Volvo di bawah pemilikan Geely dan keutamanya adalah mengelektrikan Volvo Cars. Ya, Volvo telah mengambil bahagian perlumbaannya dan mengalih kepakarannya ke arah kenderaan tenaga bersih, dengan tentu saja, kuasa tambahan .

Polestar-3

Siap untuk pelanggan yang membayar harga ‎€155,000

Menurut Thomas Ingenlath, pengarah Reka Bentuk Volvo, Polestar adalah “peneraju teknologi” Volvo yang, setelah Polestar 1 mencecah pasaran, mereka akan menghasilkan hanya kereta performa semua elektrik. Syarikat itu sedang bersiap sedia untuk melancarkan crossover Polestar 2 semua-elektrik, yang mempunyai hubungan yang sangat dekat dengan konsep Ingenlath’s 40.2 yang telah dilihat di pameran motor. Polestar 3 SUV bersaiz penuh akan tiba selepas itu.

Polestar-4

Previous post

Datsun Tidak Akan Kembali Ke Malaysia

Next post

Mazda Akan Mengeluarkan Kuasa 6-Silinder

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *