Servis / Modifikasi

Idea Untuk Mod Perodua Aruz Anda

Perodua telah memberi tumpuan kepada menyampaikan apa yang diperlukan oleh rakyat Malaysia dari mula-mula lagi.

BHP Banner

Dengan Aruz, mereka telah melebihi hasrat itu. Dengan tempahan yang melebihi 25,000 dan penghantaran 13,000 unit setakat ini, anda akan melihat banyak unit di jalan Malaysia dalam beberapa bulan akan datang. Jadi bagaimana jika anda seorang pemilik Aruz dan ingin sedikit berbeza dari yang lain?

Nah, nampak gayanya beberapa pemilik di luar negara telah mengambil Aruz mereka dengan serius dan membawanya ke tahap yang baru. (Ingat, Perodua Aruz berdasarkan Daihatsu Terios) Ini adalah Daihatsu Terios yang telah dimodkan yang kami fikir nampak hebat sekali. Anda boleh mengambil keseluruhan mod ini atau hanya gunakan beberapa bahagian sahaja untuk Aruz anda tapi jangan lupa pastikan dahulu dengan saluran jualan anda tentang jaminannya samada mod yang dilakukan untuk Aruz baru anda membatalkan jaminan anda atau tidak. Anda tidak mahu kehilangan jaminan Perodua dengan memodenkan Aruz anda di luar liputan jaminannya.

Crossover Perodua Aruz tiba di Malaysia dalam pelbagai warna yang menarik untuk dipilih.

SUV 7 tempat duduk 1.5X ini dengan nilai RM72,900, manakala 1.5 Advance (AV) dijual dengan harga RM77,900 (harga atas jalan tanpa insuran). Kenderaan Berhemat Tenaga (EEV) yang diperakui Perodua Aruz mempunyai angka pemanfaatan bahan api kelas terbaik iaitu 15.6 km / l.

Dengan enam beg udara dan Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC) sebagai standard, ditambah dengan varian AV Advanced Safety Assist 2.0, Perodua Aruz mempunyai penarafan keselamatan ASEAN maksimum lima bintang.

Perodua Aruz Specifications

Enjin: Inline 4, DOHC, Dual VVT-i

Kapasiti: 1496cc

Gearbox: automatik konvensional 4 kelajuan

Kuasa maksimum: 101hp @ 6000rpm

Tork maksimum: 133Nm @ 4200rpm

Harga: Dari RM72,900

Mod-Perodua-Aruz-2

 

Previous post

Proton Lwn Honda. Siapa Akan Menang Mei 2019 Ini?

Next post

Adakah Toyota Camry Hybrid Akan Datang Ke Malaysia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *