Kemalangan / Rosak / Recall

Adakah Patut Pemilik Estima Ini Kena Macam Ini?

Double parking dan blocking adalah isu harian di banyak kawasan dan terdapat banyak pemandu mementingkan diri sendiri dan benar-benar tidak pedulikan orang lain bila mereka pakir dan menghalang kenderaan lain.The tolerance level of many Malaysians are also reducing as these acts of selfishness is getting out of hand when some ‘blocking’ drivers do not even leave a phone number on their windscreen to call or do not even bother to rush out and move their vehicles when horns are blaring.

BHP Banner vandalisme

Baru-baru ini seorang pemandu wanita yang telah disekat agak lama hanya mengundur dan merempuh kereta yang menyekatnya dan terus beredar dari situ.

Ini pula perbuatan vandalisme dan kita tertanya-tanya, sama ada perbuatan ini sudah melampau? Ya, ini sudah pasti akan mengajarkan pemandu Estima ini untuk tidak menyekat kereta lain lagi, tetapi ini adalah vandalisme dan kos cat yang paling murah adalah sekurang-kurangnya RM2,000.00. Adalah jelas bahawa orang sembur cat merah itu membuat satu kenyataan dan mereka melakukannya agak teliti kerana dia merosakkan kesemua empat-empat bahagian MPV ini.

Lain kali, kita mungkin melihat keganasan yang teruk pula dan ini boleh membawa kepada kes jenayah. Sudah tiba masanya untuk semua mengambil saham deria kita dan berhati perutlah terhadap orang lain sebelum apa-apa yang tidak diingini berlaku.

Kalaulah marah sangat, lakukan apa yang saya lakukan ketika ada yang menghalang saya …… keluarkan angin tayar mereka …. sekurang-kurangnya 2 tayar… dan terbaik sekitar 70-80% angin dari tayar belakang. Dengan cara ini mereka akan lambat sebagaimana mereka lambatkan kita kerana mereka hanya boleh menukar satu tayar dengan tayar ganti mereka dan mereka perlu mencari kedai tayar untuk membantu mereka mengepam tayar ke-2. Ini sebagai pengajaran kepada mereka dan tidak ada kerosakan kepada harta benda orang lain.

Parking-violation__2

 

 

Previous post

Renault Megane RS Trophy-R Memecah Rekod Litar Nurburgring Sekali Lagi

Next post

Kia Stinger GTS Tidak Akan Datang Ke Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *