Berita Auto

Tahukah Anda Makna Logo Alfa Romeo?

Logo Alfa Romeo mungkin merupakan ciri utama Alfa Romeo, sebahagian besarnya kerana ia kekal tidak berubah sejak penciptaan jenama.Alfa-Romeo-2BHP Banner Alfa logo

Hanya beberapa perubahan yang telah berlaku selama lebih dari 100 tahun ini, hanya sedikit penyesuaian untuk menyesuaikannya dengan peredaran masa, tetapi sentiasa mengekalkan unsur-unsur utama.

Alfa-Romeo-3 Alfa-Romeo-4 Alfa-Romeo-5

Lencana itu dicipta oleh Romano Cattaneo, yang memilih untuk menyatukan logo bendera Milan, salib St George pada latar belakang putih, dan di sebelah kanannya seekor ular yang memakai mahkota dikepalanya membelit seorang lelaki. Imej ini tergolong dalam perisai Rumah Visconti, yang, bersama dengan Rumah Sforza, berkuasa sejak 1450 Duchy of Milan.

Alfa-Romeo-6 Alfa-Romeo-7 Alfa-Romeo-8

Pembelian ALFA pada tahun 1915 oleh Nicola Romeo menjadikan namanya secara rasmi – Alfa-Romeo, sementara pengubahsuaian yang paling besar akan datang pada tahun 1946, ketika ia memutuskan untuk menghapus skrip dan simpul Savoy.  Bertahun-tahun berlalu dan emas memberi laluan kepada krom yang memberikan imej yang lebih terkini pada keseluruhannya.

Alfa-Romeo-9 Alfa-Romeo-10 Alfa-Romeo-11 Alfa-Romeo-12

Previous post

Pengedar Terbesar BMW Akan Membuka Bilik Pameran Volvo Pada 2019

Next post

Mahukah Anda Ke Puspakom Kalau Tidak Terpaksa?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *