Berita Auto

Pelancaran VW Golf 2020 Pada February 2020

Jualan Volkswagen Golf generasi baru di Eropah akan bermula pada akhir bulan Februari tahun depan. VW Golf Mk8 baru ini akan muncul di pasaran Jerman dahulu sebelum di negara lain. Malaysia mungkin akan melihatnya menjelang akhir tahun seperti pasaran panduan tangan kanan lain.

BHP Banner Golf 2020

VW Golf baharu ini pada mulanya dirancangkan untuk pelancaran global pada tahun ini tetapi jurutera perlu menyelesaikan beberapa masalah dengan elektronik kereta, termasuk meningkatkan fungsi kemas kini perisian OTA yang mempengaruhi homologasi kenderaan.

VW Golf 2020 2Sebab-sebab pelancaran ditangguh adalah kerumitan sistem keselamatan dalaman, kerana kereta itu telah berhenti mewakili ekosistem tertutup. Bahagian elektroniknya kini mempunyai 10 kali lebih banyak kod berbanding sistem operasi telefon pintar moden, dan setiap kemas kini seterusnya boleh membawa kepada akibat yang serius jika ia tidak ditetapkan sekarang. Oleh kerana sambungan dalam talian mereka terdapat lebih banyak perisian terutamanya dalam bidang keselamatan, yang merupakan cabaran sebenar sejak kereta itu bukan lagi ekosistem tertutup. Sudah ada sepuluh kali lebih banyak baris kod dalam Golf terkini berbanding dengan telefon pintar, tetapi bukan hanya kerumitan dalam kenderaan yang menyebabkan masalah.

VW Golf 2020 3Pada mulanya, Volkswagen Golf baru dijadualkan akan ditunjukkan di Geneva Motor Show, selepas itu ditangguhkan ke Frankfurt Motor Show pada bulan September, dan sekarang kita difahamkan bahawa tarikh itu telah ditunda lagi. Acara perdana kemungkinan besar akan berlaku dalam acara khas, tetapi sebelum Tahun Baru 2020. Sebaliknya, Frankfurt Motor Show akan digunakan untuk mempromosikan sepenuhnya kereta elektrik keluarga siri ID pertama yang dikenali sebagai VW Neo.

Seorang Instagramer baru-baru ini sempat mengambil gambar  VW Golf baharu ini berhampiran sebuah McDrive di Jerman. Pemandu uji VW Golf Mk8 berasa lapar dan berhenti di restoran makanan segera itu dan VW baharu ini dengan mudah telah difoto.

VW Golf 2020 4

Pemandu uji pun kena makan. Gambar oleh instagram.com/johannes.vag

Pengeluaran Golf baru 8 ini dijadualkan bermula pada bulan Jun tahun ini.

Jika anda tidak boleh tunggu Mk8 VW Golf ini, anda mungkin harus melihat kepada Mk7.5 Golf ‘R’ semasa yang merupakan sebuah kereta yang amat menyeronokan untuk dipandu dan bermain dengan. Tonton video di bawah ini jika anda perlu diyakinkan lagi.

Previous post

Pemenang Rancangan Realiti Pulsar Dareventure Malaysia Diumumkan

Next post

Jaguar F‑PACE SVR - Bersiap Sedialah Untuk Menbelinya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *