Bisnes

Pengeluaran Volvo XC40 Sekarang Di China

XC40 dilancarkan pada akhir 2017 dan terus dipuji secara global dan merupakan Volvo yang pertama untuk memenangi anugerah Kereta Eropah Tahun Berprestij pada bulan Mac 2018. Sehingga kini loji Ghent Volvo Cars di Belgium telah menjadi tapak pengeluaran tunggal untuk XC40, yang mana telah menjual lebih 100,000 unit di seluruh dunia.

BHP Banner XC40 China

\Mulai minggu ini, XC40 untuk pasaran China dibina di kilang pengeluaran di Luqiao, selatan Shanghai, yang dimiliki oleh Geely dan dikendalikan oleh Volvo Cars. Melakukannya membawa pengeluaran XC40 lebih dekat ke pasaran China dan mengikuti kenaikan pengeluaran sebelum ini untuk memenuhi pesanan pelanggan XC40.

“Permintaan untuk XC40 telah melampaui jangkaan kami yang paling optimistik,” kata Håkan Samuelsson, presiden dan ketua eksekutif Volvo Cars. “Membina XC40 di Luqiao mencipta kapasiti tambahan, menambah fleksibiliti ke rangkaian pembuatan global kami dan merupakan bukti kukuh strategi kami untuk ‘membina tempat anda menjual’.”

Made in China Volvo XC40 3Kilang Luqiao sudah membina SUV 01 yang dijual oleh Lynk & Co, jenama kakak Volvo yang mana ia bersama-sama dengan Geely. Secara berasingan, Polestar, jenama berprestasi elektrik yang dimiliki oleh Volvo Cars dan Geely, mengumumkan minggu ini ia akan membina pulangan Polestar 2 elektrik sepenuhnya di Luqiao pada tahun depan.

Ini bermakna tidak lama lagi, kilang Luqiao akan membina tiga model tiga jenama yang berbeza dalam Kumpulan Kereta Volvo yang lebih luas pada satu barisan pengeluaran tunggal. Volvo XC40, Lynk & Co 01 dan Polestar 2 semuanya berdasarkan Architecture Modular Kompak (CMA), yang dikembangkan bersama dengan Geely.

Oleh itu, kilang Luqiao adalah contoh kolaborasi antara Volvo Cars dan Geely, yang menyediakan skala ekonomi yang diperlukan untuk bersaing dalam industri automotif hari ini.

Penambahan kilang Luqiao terus meningkatkan fleksibiliti dalam pembuatan global Volvo Car Group. Kilang Luqiao dan Ghent kini memberi tumpuan kepada pembinaan kereta berdasarkan CMA, manakala tapak pembuatan di Torslanda (Sweden), Chengdu dan Daqing (kedua-dua China) dan Ridgeville, South Carolina (Amerika Syarikat) membina kereta yang lebih besar berdasarkan Seni Bina Skalable Product (Scalable Product Architecture) SPA).

Lynk & Co dilancarkan sebagai jenama baru oleh Geely Holding, pemilik kereta Volvo, pada 2016. Volvo Cars mempunyai pegangan 30 peratus dalam Lynk & Co. Ia juga memiliki 50 peratus daripada Polestar, manakala Geely memiliki separuh lagi .

Made in China Volvo XC40 2

Previous post

Idea Untuk Tuning Mazda CX-5 Anda

Next post

Kelab Vendor Perodua (KVP) Kini Dikenali Sebagai Persatuan Pembekal Perodua (P2SA)

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *