Berita Auto

VW Group Bertanggungjawab Untuk Lebih Daripada 2% Pelepasan Global

Bos besar Volkswagen, Herbert Diess baru saja mengaku bahawa VW Group bertanggungjawab untuk sekurang-kurangnya 1% pelepasan CO2 di seluruh dunia. Ini hanya untuk kereta.

BHP Banner CO2

Walau bagaimanapun, jika kita ambil kira emisi trak, bas dan kenderaan komersial VW Group, MAN, Scania dan Volkswagen Caminhões e Ônibus (sekiranya anda tidak tahu, MAN dan Scania milik VW), angka itu meningkat kepada 2% untuk 100 juta kenderaan dalam edaran menurut Michael Jost, ketua strategis pengeluar.

Beliau menjelaskan baru-baru ini dalam wawancara dengan akhbar Jerman Wirtschaftswoche. Ini sepadan dengan pelepasan seluruh Jerman (2.1% menurut Projek Karbon Global 2016), yang berkaitan dengan angka 800 juta tan CO2 setahun.

Volkswagen, seperti semua pengeluar lain, perlu mengurangkan pelepasannya, terutamanya untuk mengelakkan denda dari Kesatuan Eropah dari 2020, yang ditetapkan pada € 95 setiap gram di atas 95 g CO2 / km, setiap kereta.

Terdapat juga peringkat piawai Euro 7, pada 2023. Tetapi Michael Jost tidak menyembunyikan fakta bahawa penyelesaian teknikal untuk mencapainya akan meningkatkan harga kereta dari 2000 kepada 3000 €. Pada masa yang sama, pengeluar akan menguatkan tawaran elektriknya.

Kumpulan VW sudah berusaha untuk mempunyai sejumlah 70 kenderaan elektrik siap sedia, yang dijadualkan untuk pembebasan global menjelang tahun 2028. Kumpulan ini berharap untuk mengurangkan secara drastik pelepasannya dengan menjual sekurang-kurangnya 20 juta kenderaan elektrik. Dengan harapan bahawa menjelang 2050 Kumpulan VW tidak lagi akan melepaskan sebarang CO2 secara global, walaupun untuk kenderaan komersial, van, trak dan bas.

Previous post

Skoda Octavia Yang Kita Mahu Lihat Di Malaysia

Next post

Moto Guzzi MGX-21 Masuk Pasaran Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *