Berita Auto

Renault Megane RS Trophy Baharu Akan Datang Ke Malaysia Tidak Lama Lagi

Ya, kereta segelintir pemandu sebenar sedang tertunggu-tunggu. Direka untuk peminat sebenar dan dengan ciri-ciri sedia hari trek terus dari bilik pameran, Renault Malaysia akan melancarkan hot hatch ini tidak lama lagi untuk mencabar hot hatchback Jerman.BHP Banner Megane

Berapa?

Harga jualan masih berpatutan dengan mengambil kira kadar tukaran tinggi dan kereta yang diimport sepenuhnya.

Kelajuan?

Trophy RS Renault Mégane akan debut enjin turbo 1.8 liter versi baharu, menghasilkan peningkatan output kuasa kepada 300hp tork 420Nm, kali pertama model RS menghasilkan tahap kuasa sebegini.

Peningkatan kuasa yang tinggi adalah disebabkan oleh penggunaan teknologi perintis, terutamanya sistem turbocharger dan ekzos, yang sekali lagi adalah yang pertama dalam Mégane RS Trophy baharu, termasuk keupayaan untuk mengubah nota enjin. Enjin baru ini boleh digabungkan dengan gear enam kelajuan atau gearbox EDC (cekap dual-clutch) enam kelajuan kelajuan.Renault Megane RS Trophy 2Membelok?

Berdasarkan casis Cup, yang mempunyai penggantungan yang lebih ringan dan pembezaan slip terhad mekanikal Torsen®, Renault Mégane RS Trophy terus dipertingkatkan dengan cakera brek hadapan dua bahan, roda aloi 19-inci dan tayar Bridgestone berprestasi tinggi, yang boleh dipasangkan dengan roda ringan eksklusif baru yang mengurangkan jumlah berat sebanyak 8kg.Renault Megane RS Trophy 4Keselesaan?

Untuk peningkatan keselesaan dan juga eksklusif untuk Mégane RS Trophy baharu adalah kerusi Recaro yang baru disaluti dengan pelapis Alcantara® dan 20 mm lebih rendah untuk pengalaman memandu terbaik.

Penampilan?

Datang dengan warna ikonik Liquid Yellow yang sinonim dengan model Trophy, Renault Mégane RS Trophy baharu dikenal pasti dengan jalur Trophy yang ditambah kepada spoiler depan gaya F1.Renault Megane RS Trophy 5Sememangnya, R terkini dan paling berkuasa ini turut berteknologi canggih dan inovasi Renault Sport yang sudah wujud di Mégane R.S, termasuk sistem stereng empat roda 4CONTROL dan empat penyerap kejutan hentakan hidraulik.Renault Megane RS Trophy 3Walaupun dibina khusus untuk kegunaan trek dan untuk memenuhi keperluan peminat mencari eksklusif, Mégane RS Trophy baharu kekal sempurna untuk kegunaan harian, menawarkan ciri-ciri seperti:

  • Keupayaan untuk memilih mod pemanduan yang berbeza menggunakan sistem Multi-Sense
  • Persembahan luar biasa sistem pencahayaan, RS Vision
  • Sistem telemetri dan pemerolehan data, RS Monitor
  • Enjin: Menggunakan teknologi untuk meningkatkan prestasi

Previous post

BMW 3 Series (G20) Kini Di Malaysia - RM328,800

Next post

Proton Serah 8,500 Unit X70 Dalam Tempoh 100 Hari

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *