Khidmat Masyarakat

Kilang Cat Swedish Volvo Baharu Mesra Alam

Volvo Cars akan menggantikan kedai cat di kilang Torslanda dengan satu yang mengurangkan penggunaan tenaga dan pelepasan sekurang-kurangnya satu pertiga. Ini akan menjadikan syarikat itu lebih dekat dengan matlamatnya untuk menjalankan operasi pembuatan global neutral iklim menjelang tahun 2025. Mereka sebelum ini telah memasang panel solar di kilang Ghent mereka dan memindahkan salah satu kemudahan Sweden mereka yang lain ke arah berkecuali iklim.

BHP Banner Volvo

Sejak mengumumkan matlamat itu, mereka telah membuat langkah untuk memperbaiki laman web mereka di seluruh dunia. Shah Alam mungkin memasuki senarai itu!

 Kedai cat baru mewakili pelaburan berbilion kronor di kilang Torslanda dan merupakan sebahagian daripada pelan pelaburan yang lebih luas untuk kilang itu. Pembinaan akan bermula pada tahun 2020.

Kedai cat baru ini juga menunjukkan komitmen Volvo Cars kepada Sweden sebagai pangkalan perkilangan dan rancangan pertumbuhannya yang bercita-cita tinggi.

Kilang Torslanda adalah kilang terbesar Volvo Cars dari segi pengeluaran dengan 291,000 unit kereta pada 2018. Ia menggunakan kira-kira 6.500 kakitangan perkilangan dan menghasilkan kereta berskala SPA, yang menguasai kereta Series 90 dan 60 syarikat .

Di samping menangani penggunaan tenaga dan pelepasan di seluruh rangkaian pembuatan globalnya, Volvo Cars juga berusaha untuk menggunakan lebih banyak bahan mampan dalam produknya. Menjelang 2025 ia mahu sekurang-kurangnya 25 peratus daripada plastik yang digunakan pada setiap kereta Volvo yang baru dibuat daripada bahan kitar semula.

Syarikat itu juga komited untuk menggurangkan penggunaan plastik dalam operasinya, sudah melakukan proses untuk menghapuskan plastik penggunaan tunggal dari semua pejabat, kantin dan acara di seluruh dunia menjelang akhir tahun 2019. Program ini telah menggantikan lebih dari 20 juta barang-barang plastik tunggal seperti cawan, bekas makanan dan peralatan makan dengan alternatif yang lebih mampan, termasuk produk biodegradable yang diperbuat daripada kertas, pulpa dan kayu.

Kilang-Volvo-Torslanda 2

 

 

Previous post

Sistem Hibrid Ringan 48-Volt Hyundai

Next post

Hyundai Venue Akan Debut Di Pameran Auto Antarabangsa New York

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *