Berita Auto

Hyundai Palisade Memenangi Anugerah Red Dot Berprestij Kecemerlangan Reka Bentuk

SUV lapan tempat duduk Hyundai Palisade hari ini memenangi anugerah kategori untuk reka bentuk luar biasa di Anugerah Red Dot.

BHP Banner Hyundai Red Dot

Anugerah kecemerlangan penghargaan tahunan dalam reka bentuk produk dan komunikasi adalah dari penyertaan global. Ia dianugerahkan oleh Design Zentrum Nordrhein Westfalen, sebuah muzium dan pusat latihan komunikasi di Jerman, yang telah mempromosikan reka bentuk perindustrian dan komersil sejak tahun 1954.

The Palisade – SUV premium terbaru dari Hyundai Motor – mendahului kategori untuk ‘Reka Bentuk Produk – Kereta dan Motosikal’, menerima pengiktirafan untuk penemuan reka bentuk visual yang halus. Memaparkan ciri-ciri teknologi dan keselamatan yang terkini, Palisade direka untuk menawarkan keselesaan dan ruang yang luar biasa, membuat perjalanan pengalaman yang mewah.

“Anugerah ini mengiktiraf kerjasama hebat pereka berbakat Hyundai di seluruh dunia,” kata Luc Donckerwolke, Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Pegawai Rekaan Hyundai Motor Group. “Palisade adalah hasil dari kerjasama antara pusat Reka Bentuk Hyundai yang pelbagai di seluruh dunia, yang telah membolehkan rekaan memenuhi keperluan setiap pasaran tertentu, daripada mengenakan reka bentuk yang sama di seluruh dunia.”

Palisade, sebagai SUV generasi baru, merangkumi hala tuju Hyundai – konsep Sportiness yang sensitif – yang mengharmonikan unsur-unsur reka bentuk asas perkadaran, seni bina, gaya dan teknologi, dengan itu mewujudkan sinergi antara estetika dan prestasi.

“Palisade merupakan produk utama pertama dalam barisan SUV Hyundai dan melambangkan Wajah Hyundai baharu,” kata Naib Presiden Kanan SangYup Lee, yang mengetuai Hyundai Global Design Centre. “Seperti kad bermain dua sisi, ruang luar dan ruang Palisade berbeza dengan satu sama lain, tetapi bersama-sama selaras dengan sempurna. Kontur luaran memancarkan udara maskulin, udara monumental yang dinyalakan oleh garis-garis menegak, sementara hiasan dalaman memberikan rasa selesa dan bergaya dengan hiasan mendatar. ”

Palisade adalah SUV terbesar Hyundai dengan jarak roda panjang, dan menunggang roda 18-inci yang standard dengan roda 20-inci aloi sebagai pilihan. Di luar, Palisade mempamerkan penampilan yang kuat dengan bayang-bayangnya yang besar dan garis ciri bersalut krom. Fascia mempunyai gril mesh krom dominan dengan logo ‘H’ (Hyundai) sterling di tengah, ditekan di kedua-dua belah oleh lampu LED yang futuristik, menegak.

Ruang dalam yang luas mewujudkan suasana yang santai dan selesa dengan tempat duduk untuk lapan penumpang – menjadikannya ideal untuk perjalanan keluarga. Ia dilengkapi dengan upholsteri kulit yang berkualiti tinggi, teknologi paparan bergaya, usun atur kaca panorama, serta paparan infotainment skrin sentuh lapan inci, sembilan beg udara dan enam belas lobang cawan.

Penghargaan ini menandakan tahun ketiga berturut-turut Hyundai Motor telah muncul di atas di Anugerah Reka Bentuk Red Dot. Pengiktirafan ini mengikuti kemenangan Palisade di IF Design Award 2019 yang terkenal di kategori kereta / kenderaan.

Hyundai_Palisade_2

 

 

Previous post

Isuzu Malaysia Serah 90 Unit Trak Kepada City-Link Express

Next post

Mitsubishi Outlander PHEV Paling Popular Europe

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *