Berita Auto

Coupe Porsche Cayenne Disahkan Untuk 2020

Kita terima berita bahawa Porsche akan melancarkan semua Coupe Cayenne baharu pada tahun 2020 dan melihat pada gambar-gambar ini ia adalah jelas bahawa ia membawa siluet Panamera dengan menambah heft dengan kedudukan lebih tinggi untuk membolehkan kejuruteraan off-roadnya  dipasang.

BHP Banner

Masih tiada pengesahan tentang powertrainnya tetapi kami mengesyaki ia akan menggunakan sistem Cayenne S Hybrid baru dari hari pelancaran. Kemudian bertukar ke elektrifikasi penuh.coupe-porsche-cayenne-2NOTA:

Porsche mula mengejar cita-cita elektrik dalam SUV mewahnya pada tahun 2010: Cayenne S Hibrid adalah perintis dalam segmennya. Pada tahun 2014, Cayenne S E-Hybrid adalah satu lagi groundbreaker, dengan pengenalan teknologi hibrid plug-in. Peringkat seterusnya dalam perjalanan menuju e-mobiliti ialah Porsche Cayenne E-Hybrid yang baru. Walaupun prestasi enjin pembakaran sederhana meningkat pada pendahulunya sebanyak lima kilowatt (7 hp), menjadikannya 250 kW (340 hp), prestasi enjin elektrik kini lebih tinggi 43 peratus, pada 100 kW (136 hp ). Kedua-duanya bergabung untuk menghasilkan kuasa sistem 340 kW (462 hp), 34 kW (46 hp) lebih tinggi daripada kereta dahulu. Kapasiti bateri juga mencapai tahap yang baru, meningkatkan daya elektrik dan meningkatkan rizab juga: berbanding dengan model sebelumnya, kapasiti telah meningkat dari 10.8 kWh ke 14.1 kWh. Ini adalah peningkatan sekitar 30 peratus.coupe-porsche-cayenne-3Strategi boost berdasarkan supercar 918 Spyder adalah satu lagi penambahan baru. Ia memastikan bahawa enjin elektrik boleh digunakan dalam semua mod memandu untuk meningkatkan prestasi tambahan. Torsi sistem 700 Nm tersedia secara langsung apabila anda menekan pedal pemecut. Tanggapan spontan mencipta pengalaman pecutan yang luar biasa yang unik kepada segmen ini. Cayenne E-Hybrid mencecah 100 km / j dalam 5.0 saat dari kedudukan berdiri. SUV juga mencapai kelajuan maksimum 253 km / j dengan gabungan kuasa pembakaran dan enjin elektrik dalam mod Sport Plus Pakej Sport Chrono, yang boleh didapati sebagai standard. Bergantung kepada keadaan memandu dan keperluan prestasi, pemandu boleh terus menghantar boost kepada tork meningkatkan kelajuan di seluruh julat. Ini membawa kepada pengalaman memandu yang lebih tangkas dan unggul.

Tahap bantuan boost dan pengisian bateri bergantung kepada mod memandu. Dalam mod Sport and Sport Plus yang berfokuskan prestasi, hampir semua tenaga bateri boleh digunakan untuk boost. Dalam mod Sukan, bateri dikenakan hanya sebanyak yang diperlukan untuk rangsangan baru. Dalam mod Sukan Plus, bateri dicas semula secepat mungkin. Dalam mod lain, jumlah tenaga yang terhad tersedia untuk meningkatkan untuk menyokong pemanduan yang cekap.coupe-porsche-cayenne-4

Previous post

Hyundai Sonata Model 2020

Next post

Proton Persona 2019 Boleh Ditempah Mulai Hari Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *