Bisnes

BMW Akan Membersarakan 3-Series GT

BMW berkata ia akan meningkatkan usaha penjimatan kos menjangkakan tahun yang sukar selepas pembuat kereta itu melaporkan kejatuhan  keuntungan  kepada 7.9% untuk operasi 2018 disebabkan oleh pelaburan yang lebih tinggi dalam kereta elektrik generasi baru dan isu mata wang yang berterusan. BMW berkata ia tidak akan membina pengganti kepada Gran Turismo 3-Series “meskipun tahap permintaan yang baik.”

BHP Banner 3 GT

Lebih banyak versi derivatif juga akan dihentikan memetik kebimbangan untuk 5-Series GT dan yang baru-baru dilancarkan 6-Series GT. Syarikat itu berkata ia juga akan meningkatkan langkah-langkah lain untuk mengurangkan kerumitan, tanpa menyatakannya.

BMW-6-Series-GTPetikan Kenyataan Media:

Dalam tahun kewangan yang mencabar 2018, BMW Group membuat keputusan strategik yang penting untuk memastikan kejayaan jangka panjangnya. Sebagai sebahagian daripada Strategi Syarikat NUMBER ONE > NEXT, lampu hijau telah diberikan untuk melancarkan serangan produk baru di kelas mewah dan asas untuk peluasan kehadiran syarikat di China, pasaran kereta terbesar di dunia.

BMW-3-Series-GT 8

Dengan BMW Vision iNEXT, Kumpulan juga menyampaikan teknologi perdana barunya, yang mengintegrasikan topik utama yang berorientasikan pemanduan, penyambungan, elektrifikasi dan perkhidmatan autonomi (ACES). Kumpulan BMW terus melancarkan secara sistematik rangkaian modelnya yang berkuasa dan semakin fokus pada operasi bersama dalam bidang perkhidmatan mobiliti dan memandu autonomi.

BMW-3-Series-GT 2

Pada masa yang sama, terutamanya pada separuh kedua tahun ini, prestasi perniagaan terjejas oleh cabaran penting yang berkaitan dengan seluruh sektor, dan yang diharapkan dapat menemani BMW Group di luar 2018.

BMW-3-Series-GT 3

“2018 merupakan tahun yang mencabar bagi sektor automotif secara keseluruhan. Walau bagaimanapun, kami mencapai keuntungan Kumpulan kedua tertinggi sehingga kini, “kata Harald Krüger, Pengerusi Lembaga Pengurus BMW AG, di Munich pada hari Jumaat.

BMW-3-Series-GT 4“Cabaran yang dihadapi seluruh sektor tidak akan berkurangan dalam beberapa bulan akan datang. Oleh itu, usaha yang besar akan diperlukan di seluruh Kumpulan untuk membantu membentuk transfomasi sektor di bawah keadaan sedemikian. ”

BMW-3-Series-GT 5Walaupun keadaan menuntut, BMW Group terus melabur sejumlah besar dalam mobiliti masa depan. Dengan € 5,029 juta, perbelanjaan modal pada tahun 2018 adalah 7.3% di atas paras tahun sebelumnya (€ 4,688 juta).

BMW Group percaya jangka masa panjang dalam platform yang fleksibel, berskala, tidak eksklusif adalah kunci untuk memajukan industri perindustrian autonomi.

BMW-3-Series-GT 6BMW Group dan Daimler AG juga bekerjasama dalam bidang perkhidmatan mobiliti, mewujudkan pemain global yang baru yang memberikan mobiliti bandar yang mampan untuk pelanggannya. Kedua-dua syarikat melabur lebih daripada satu bilion euro untuk membangunkan dan lebih rapat mengendalikan penawaran mereka untuk perkongsian kereta, pengangkutan, pakir, pengisian dan pengangkutan multimodal. Kerjasama itu terdiri daripada lima usaha sama: REACH NOW (multimodal), CHARGE NOW (charging), FREE NOW (ride-hailing), PARK NOW (tempat letak kereta) dan SHARE NOW (perkongsian kereta).  BMW-3-Series-GT 7

 

 

 

Previous post

Azroy Hadiahkan Kemenangan Pertama Honda

Next post

Jadikan Ford Fiesta ST Anda Lebih Berkuasa Menerusi Aplikasi Telefon Pintar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *