Undang - Undang

Tiada Timbang Rasa

Memandangkan lebih banyak kereta dijual setiap tahun dan lebih banyak rakyat Malaysia memasuki dunia memandu selepas mendapatkan lesen mereka, kami melihat lebih ramai pemandu meletak kenderaan dengan … well … teruk. Ya, ada juga laman web dan laman web berdedikasi yang dibuat untuk menunjukkan gambar pemandu yang tidak konsisten dan mementingkan diri sendiri ini yang memilih untuk meletak kereta seperti mereka memiliki 2 tempat letak kereta.

BHP Infiniti Thematic_Web Banner_Gohed Gostan_BM_650x85_FA

Sekiranya anda meluangkan masa untuk cuba melihat siapa pemandu-pemandu yang tidak konsisten ini seperti yang saya lakukan baru-baru ini di zon permainan keluarga di mana terdapat tempat letak kereta terhad dan seorang pemandu yang ya mat malas telah membuat keputusan untuk hanya memarkir secara mementingkan diri sendiri, pemandu-pemandu ini BUKAN pemandu baru yang muda dan sebaliknya mereka orang TUA dengan pengalaman memandu dan memakir kereta yang mencukupi.

Ia adalah pemandu yang tidak bertimbang rasa seperti ini yang menjadi teladan adab buruk mereka kepada anak-anak mereka yang akan menjadi pemandu kereta satu hari nanti.

Perlu ada undang-undang yang diluluskan di tempat letak kereta untuk kesalahan memakir kerana tempat letak kereta semakin berkurangan dan lebih banyak pemandu dan kereta baru yang semakin menambahkan kesesakan.parking-2

 

Previous post

Sarung Tangan Lamborghini Ini Hanya Berharga RM668

Next post

Kia Sportage 2020 Dengan Reka Bentuk Ala Euro

Ross Hadi

Ross Hadi

14 tahun bikin burger, 21 tahun mengacara, 8 tahun borak kereta dan kini ... berkongsi sama!

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>