Berita Auto

Volkswagen Passat 2019 Merayakan Ulangtahun ke 45

Selama 45 tahun Passat hala tujunya memang tepat. Dilancarkan pada tahun 1973, ia kini dijual di setiap benua. Volkswagen telah membina lebih daripada 29 juta kenderaan Passat dalam lapan generasi setakat ini. 2019 akan menyaksikan permulaan evolusi yang baru yang paling berjaya di peringkat kereta saiz sederhana kerana Passat menjadi yang pertama dalam segmennya untuk memecah penghalang unit ke30 juta.

Passat 2019 baharu ini telah membesar ke 4,887 mm. Dengan ciri-ciri penuh untuk penumpang. Pada masa yang sama, ia telah menjadi satu gambaran sebenar kemajuan dalam bidang kejuruteraan automotif: semua perkembangan teknologi perintis dari sistem brek anti-kunci melalui sistem bantuan rangkaian yang moden dan bijak telah mengiringi Passat selama bertahun-tahun. Sebagai satu-satunya yang disesuaikan dengan keperluan keluarga dan pengguna perniagaan, ia juga menjadi kereta pertengahan dan syarikat yang paling berjaya di dunia.

Sempena merayakan ulang tahun ke-45, Passat sekali lagi ditawarkan dalam versi saloon dan stationwagon. Versi badan kedua-duanya tidak akan hanya tersedia dengan enjin petrol sahaja (diesel telah dihentikan), tetapi juga dengan panduan hibrid plug-in, sekali gus menjadikan Passatn kenderaan laras sifar elektrik untuk pemanduan bandar khususnya .

Untuk Amerika Utara, Passat baharu ini mungkin mempunyai kulit dan dalaman yang baru, tetapi di bawahnya secara struktur dan mekanikal sama seperti sebelum ini sehingga ke enjin turbocharged 2.0-liter-combustion yang diperkenalkan pada 2018 dengan 174 bhp dan tork telah meningkat dari 250 Newton-meter hingga 280 Nm dengan penukar tork baru dan perisian yang lebih baik.

Previous post

TIV Untuk Malaysia Meningkat 4% Untuk Tahun 2018

Next post

VW Golf TCR Disahkan Dengan 286bhp

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *