Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Toyota Kekal Dengan Kenderaan Hibrid Dan Bukan Elektrik

.Awal tahun ini pada bulan Mei, Toyota Motor Corporation mengumumkan bahawa ia akan terus memilih hibrid ke atas kereta elektrik tulen selama 10 tahun akan datang. Pengurus Besar Toyota di bahagian powertrainnya, Shinzuou Abe, menunjuk ke arah kos tinggi, berat, saiz, dan kemerosotan bateri di dalam kereta elektrik sebagai alasan untuk pembuat kereta itu terus mengelakkan kenderaan bertenaga bateri seperti wabak.

.Sesetengah jenama kereta bahkan tidak menilai hibrid, hanya membangunkan kereta elektrik sepenuhnya sebagai cara untuk memenuhi piawaian dan piawaian bahan bakar ekonomi. EV mahal untuk bangunkan, tetapi banyak pembuat percaya bahawa kos yang tinggi berbaloi, kerana powertrains dilihat sebagai masa depan.

.Bagi Toyota, hibrid adalah masa depan, dan ia mempunyai kaitan dengan kualiti udara. Penyelidikan oleh Toyota menunjukkan bahawa di bandar-bandar Eropah, hibrid sedang berjalan dalam mod pembebasan sifar dengan enjin off untuk dua pertiga masa dan separuh jarak yang mereka memandu.

.Bateri lithium-ion mahal dan sukar diperoleh pada masa ini, dan permintaan untuk komponen dijangka berganda menjelang 2024. Ini bermakna para pembuat kereta perlu membuat keputusan yang sukar pada masa akan datang, termasuk membuat keputusan untuk menyediakan tawaran elektrik yang banyak, seperti hibrid dan plug-in hybrids, atau satu kenderaan elektrik.

.Sambil semua orang berebut untuk membuat bateri lithium-ion, walaupun semua bekalan kekurangan yang melibatkan kobalt, litium, dan nikel, bateri keadaan pepejal berada di cakrawala dan memerlukan banyak wang dan pembangunan di bahagian-bahagian pembuat kereta. Ia tidak masuk akal, sekurang-kurangnya untuk Toyota, untuk mengejar bateri lithium-ion pada masa ini dengan bateri keadaan pepejal di cakrawala.

.Sekiranya anda menunggu untuk membeli kenderaan elektrik dari Toyota, anda akan menunggu agak lama. Tetapi jenama Jepun masih mempunyai rancangan untuk memperkenalkan hybrid baru, seperti Corolla Hybrid, Camry Hybrid, RAV4 Hybrid, dan Lexus UX Hybrid.

.Kenderaan elektrik adalah sebahagian besar daripada Paris Motor Show baru-baru ini, dan walaupun jenama global lain menunjukkan kereta baru dengan powertrains elektrik, Toyota berdiri, berpegang pada keputusannya untuk tidak menghasilkan kereta elektrik penuh.

Previous post

Perodua Terangkan Maksud Nama 'Aruz'

Next post

SUV Genesis Disahkan Akan Datang Tahun Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *