Berita Auto

Rolls-Royce Lancar The Cullinan Dengan Harga Dari RM1.5 Juta

Ya, harga bermula dari RM1.5 Juta untuk kereta yang Paling basic (sebelum cukai) dan kemudian anda perlu memilih ciri dan aksesori yang anda inginkan. Harga terakhirnya boleh sampai RM5 juta lebih kurang untuk orang yang berada dan tidak tahu tentang gaya …… ini adalah SUV untuk dilihat dalam. Ini adalah pernyataan kewangan, bukan kenyataan gaya dan rasa yang sebenar. Ia adalah untuk pemilik Bentley Bentayga yang perlu menaik taraf.

Sekiranya anda perlu tahu penggunaan bahan bakar dan kos cukai jalan tahunannya, silalah lawati bilik pameran BMW kerana anda tidak mampu membeli SUV ini. Jika anda ingin tahu pelepasan CO2, maka anda dengan jelas memandu kereta hibrid atau eco dan sebaik-baiknya anda melawat bilik pameran BMW atau Perodua.

Encik Anas Zawawi Khalid, Pengarah Rolls-Royce Motor Cars Kuala Lumpur, berkata, “Kami sangat teruja dengan kedatangan Cullinan. Ramai pelanggan kami telah menunggu untuk menambah SUV keunggulan ini kepada kandang kereta mereka kerana janji kepelbagaian, tahap kemewahan dan keselesaan yang tidak dapat ditandingi, serta prestasi dalam dan luar jalan. Kereta motor yang luar biasa ini mencipta minat yang besar di kalangan pelanggan yang lebih muda dan mewah yang baru untuk Rolls-Royce tetapi yang menghargai pengembaraan dan kebebasan perjalanan tanpa kompromi. “

Encik David Kim, Pengurus Jualan Serantau Asia Pasifik untuk Rolls-Royce Motor Cars berkata, “Cullinan telah menjadi model baru Rolls-Royce yang paling dinanti-nantikan, di Malaysia, negara yang mana campuran  jalan raya terbuka luas dan jalan raya desa yang sesuai dengan kereta baharu kami. Di samping itu, kami tahu bahawa Cullinan akan melengkapkan gaya hidup yang berbeza-beza pelanggan kami yang sangat berjaya di sini. “

Pelanggan Rolls-Royce kini boleh membeli di Malaysia sebuah SUV mewah yang boleh berjalan dengan lancar ke mana-mana dalam kemewahan dan gaya akhir. Cullinan disokong oleh platform yang dikenali sebagai ‘Senibina Mewah’, yang unik kepada jenama, yang menyesuaikan kereta dengan prestasi, keselesaan dan penghalusan yang tidak pernah dilihat di segmen SUV. ”

Kuasa dan penampilan.

Cullinan bertubuh tinggi 1,836mm, ketinggian yang diserap oleh kaca besar ke nisbah logam seperti yang dilihat dari sisi. Roda 22-inci memberi Cullinan satu imbangan visual yang indah, sementara dalaman profil sisi optik dipecahkan oleh sekeping logam yang paling tulen dan jujur, seperti tombak Saxon, yang terbang ke bawah permukaan pintu bawah dan memberikan keseluruhan sisi kereta itu mempunyai rasa ketegangan yang indah.

Di bahagian belakang, tema reka bentuk untuk lampu belakang juga tetap sederhana dan dihiasi minimal oleh jalur barang kemas di tengah. Tanda akhir fungsi adalah paip ekzos terdedah logam dan plat skid, kedua mengingatkan kepada kuasa dan kemampuan Cullinan.

Praktikal Yang Di Reka Bentuk

Cullinan datang dengan dua pilihan dalaman. Dengan ruang untuk tiga penumpang di belakang, versi lima seater memenuhi keperluan keluarga Malaysia yang berjaya. Tempat duduk belakang dilipat secara elektronik sama sekali, mewujudkan ruang rata atau dalam perpecahan 2/3 dan 1/3, meningkatkan kepraktisan. Penumpang belakang masih boleh berjalan jauh dengan penuh barang atau menggunakan kerusi belakang sebagai meja sesekali untuk merehatkan barang peribadi mereka yang berharga.

Ruang belakang atau boot menawarkan 560 liter ruang standard, meningkat kepada 600 jika rak dikeluarkan. Dengan kedua-dua tempat duduk belakang dilipat, Cullinan menawarkan panjang muatan 2245mm dan kapasiti angkutb 1930 liter – salah satu yang terbesar di segmen SUV mewah.

Dikonfigurasikan Untuk Kemewahan Supreme

Versi empat tempat duduk Cullinan yang dipersembahkan di Kuala Lumpur, juga dikenali sebagai konfigurasi Seat Individu, menyediakan tahap kemewahan tertinggi dalam segmen SUV.

Kedua-dua tempat duduk belakang individu dipisahkan oleh Konsol Tengah Tetap, yang mengandungi kabinet minuman dengan gelas dan botol kristal Rolls-Royce di bahagian depan, dan gelas champagne dan peti sejuk di belakang. Tempat duduk mempunyai ciri-ciri pengudaraan dan urutan, dan boleh diselaraskan untuk menawarkan keselesaan muktamad bagi penumpang tempat duduk belakang dalam perjalanan yang lebih panjang.

Dalam kabin bertema fesyen, dengan fascia papan atas berpakaian kulit hitam kotak ‘Bijian’ yang baru, tahan lama dan tahan air yang sama seperti kulit yang digunakan dalam beg mewah dan beg tangan reka bentuk Itali.

Sementara itu, kerusi Cullinan mempunyai watak yang berani, yakin, yang mempamerkan kualiti dan ketukangan Rolls-Royce. Direka untuk memenuhi kualiti Cullinan yang lebih kasual dan dinamik, mereka mempunyai grafik kuda yang mudah tetapi moden yang memberi penekanan kepada penyokong kerusi itu. Kerusi baru ini juga mempamerkan penguasaan  kerajinan kulit Rolls-Royce, yang terbuat dari sekeping kulit untuk memastikan permukaan tiga dimensi yang sangat tinggi.

Dalam konfigurasi Tempat Duduk Individu ini, pembahagi kaca yang benar-benar unik di belakang kerusi belakang mengasingkan kabin penumpang dari petak bagasi, mengakibatkan beberapa tahap bunyi paling rendah yang dicatatkan dalam kabin SUV, sementara melindungi penghuni Cullinan dari perubahan suhu walaupun ketika ruang bagasi dibuka.

Previous post

Nissan Lancar Siri Video Pendidikan Kenderaan Elektrik

Next post

Lebih 80,000 unit Mitsubishi Eclipse Cross Dijual Dalam Setahun Selepas Pengenalan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *