Berita Auto

Range Rover Sport SVR … 4 × 4 Terbaik?

Flagship Land Rover Range Rover Sport SVR yang baharu memajukan fokus pada prestasi model yang paling dinamik dalam keluarga Range Rover, yang direka bentuk untuk melengkapkan pelbagai inti menggunakan semua pengetahuan dan kepakaran bahagian Special Vehicle Operations (SVO) Jaguar Land Rover.

Di bawah bonet, enjin V8 supercharged 5.0 liter adalah yang paling berkuasa dalam sejarah jenama, menghasilkan 575PS dan menghasilkan tork 700Nm yang mengagumkan. Itu adalah kenaikan 25PS dan cukup untuk menggerakkan Range Rover Sport SVR dari 0-100km / j dalam 4.5 saat sahaja.

Ditambah dengan peningkatan pada casis, SVR baru menyampaikan pengendalian yang lebih dinamik tanpa menjejaskan keselesaan tradisionalnya. Para jurutera di SVO memberi tumpuan untuk mengawal pitch semasa pecutan kuat dan brek, dan perubahan pada perkakasan damping telah meningkatkan turn-in, cengkaman pertengahan dan kawalan badan.

Sebagai tambahan kepada pengalaman memandu yang dipertingkatkan, SVO telah menyediakan petunjuk visual baru kepada potensi prestasi model. Bonet adalah reka bentuk komposit serat karbon yang unik untuk kali pertama, dengan ventilasi penyejukan bersepadu yang mengubah aspek depan kenderaan. Profil berhasratnya mengubah penampilan SVR dan pembinaannya yang ringan memberikan manfaat dinamik yang asli dengan mengurangkan berat badan ke atas gandar depan.

Pelanggan juga boleh memilih pilihan cat yang unik yang meninggalkan bahagian pusat serat karbon bonet baru menenun, mewujudkan penampilan estetik berprestasi tinggi. Perincian baru yang terkenal di gril depan juga menangkap mata, sementara lubang fender adalah Gloss Black. Penggunaan banyak warna terperinci di bahagian belakang dan kehadiran lencana SVO sebagai ganti landasan Land Rover juga membantu menandakan SVR sebagai sesuatu yang sangat istimewa.

Reka bentuk bumper depan baru memberikan perubahan diskret kepada penampilan SVR, dengan perubahan yang direka untuk meningkatkan penyejukan brek. Pad brek dan cakera serba baharu memberikan prestasi yang lebih baik pada suhu yang lebih tinggi, memastikan sistem brek lebih tahan memudar semasa memandu dinamik. SVR boleh didapati dengan roda aloi 21 inci, manakala reka bentuk aloi prestasi ringan 22 inci juga boleh didapati dalam dua kemasan warna.

Previous post

Genesis Menggunakan Lexicon Hi-Fi ....... Terbaik Dalam Penyampaian Bunyi

Next post

Perodua Aruz Dilancar Untuk Pasaran Tempatan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *