Berita Auto

Range Rover P400e Tiba Di Singapura

Rakyat Malaysia telah menunggu plug in ini dalam SUV super hibrid, tetapi dengan Dasar Automotif Kebangsaan 2019 yang masih digabungkan dan yang sebelumnya memihak kepada jenama mewah, ia mungkin mengambil sedikit masa lagi.

Sementara itu, model PHEV yang baru ini, P400e, adalah Range Rover Sport yang paling berkesan dan menggabungkan enjin petrol Ingenium 300ps 4-silinder maju dengan motor elektrik 116PS.

Teknologi transformasi ini dikuasakan oleh bateri lithium-ion 13.1kWh lanjutan yang memberikan keluaran kuasa sebanyak 404PS dari sistem pacuan empat roda kekal (4WD) yang kekal.

Bersama-sama mereka memacu SUV prestasi Land Rover dari 0-100km / j dalam hanya 6.7 saat dan kelajuan tertinggi 137mph. Dengan tork 640Nm yang mengagumkan, powertrain baru ini menggabungkan prestasi yang dinamik dan lestari dengan kemampuan Range Rover tradisional, keselesaan dan penghalusan.

P400e menggunakan kedua-dua enjin petrol Ingenium dan motor elektrik untuk menghasilkan pelepasan CO2 64g / km dan ekonomi bahan api sehingga 101mpg (2.8 l / 100km) pada kitaran gabungan NEDC, menjadikannya Land Rover yang paling cekap bahan api. Sistem pintar juga boleh menangkap dan menyimpan tenaga yang dihasilkan semasa brek untuk membantu mengecas semula bateri.

Kombinasi petrol Ingenium dan kuasa elektrik boleh digunakan dalam dua mod pemanduan: mod Hibrid Paralel (mod pemanduan lalai) dan mod EV (Electric Vehicle).

 

 

 

 

Previous post

Model BMW 7 Series 2019 Dilancarkan

Next post

Honda Wave Alpha dan BeAT Dapat Warna Baharu untuk 2019

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *