Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Ketahui Keperluan Kenderaan Elektrik Anda (EV) Sebelum Membelinya

Pada mulanya memiliki kereta hibrid plug-in mungkin menakutkan, terutama sekali apabila terdapat begitu banyak perkara yang terlibat untuk caj kenderaan anda.

Here are a few ways to avoid common mistakes:

  • Ketahui insentif yang ada sebelum anda membeli. Tip ini adalah untuk insentif membeli serta insentif bila anda caj kereta anda. Mengetahui harga kos terakhir (pasca insentif) akan membuat keputusan anda lebih mudah. Faktor dalam pengurangan kos bahan api dan penyelenggaraan juga meliputi kos pemilikan dalam tahun-tahun yang akan datang. Ramai insentif bermula pada 2018 dan 2019 dasar automotif negara masih belum lagi dilulus.
  • Pastikan sistem elektrik rumah anda siap sedia. Amperage adalah penting apabila memasang titik pengecasan, jadi pastikan bahawa kawasan di mana anda merancang untuk meletakkan titik dapat menangani daya yang diperlukan. Semak dengan beberapa juruelektrik untuk mengetahui berapakah kos pemasangan yang akan dikenakan.
  • Cari stesen pengecasan berhampiran kerja dan perhentian biasa lain.  Mengenali tempat pengecasan berhampiran pekerjaan anda, taman kegemaran (seperti Desa Park City), atau perhentian biasa lain (stesen BHPetrol) akan memudahkan untuk mendapatkan caj yang cepat.
  • Kenali di mana ada tempat pengecas percuma. Di samping banyak stesen awam berbayar, terdapat banyak pilihan percuma yang tersedia. Ketahui di mana mereka berada di kawasan anda dan ambil kesempatan itu apabila keadaan itu masuk akal. Dalam sesetengah kes, pengedar kereta (Seperti Volvo, Mercedes, BMW dan Renault) yang menjual model EV anda membenarkan pelanggan mengenakan pengecasan secara percuma.

Previous post

6 Sebab Mengapa Grab / MyCar / MULA / Dacsee Kurang Pendapatan

Next post

Infotainment Geely Generasi Akan Datang Untuk Proton & Lotus

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *