Berita Auto

Bolehkah Saya Memiliki Sebuah PHEV Jika Saya Tinggal Di Sebuah Kondominium?

Hibrid plug-in seolah-olah seperti kereta yang sesuai untuk penghuni bandar besar ……. kerana anda boleh pergi jarak jauh dengan kuasa elektrik sahaja. Jika anda tinggal dan bekerja di bandar yang sama, ini bermakna anda boleh berulang-alik dan menjalankan tugas tanpa menggunakan petrol langsung atau mengeluarkan sebarang pelepasan pencucuhan dari paip ekzos anda. Tetapi, kebanyakan penghuni bandar cenderung untuk tinggal di kondominium atau pangsapuri, dan hibrid plug-in perlu di … plug-in.

Kecuali bangunan anda sudah mempunyai titik pengecasan / kotak dinding untuk menyambung, tinggal di sebuah apartmen atau kondominium boleh menjadi isu penting untuk memiliki hibrid plug-in.

Walaupun anda boleh mengecas hibrid plug-in dari mana-mana soket dinding, kebanyakan pengeluar mengesyorkan bahawa anda tidak menggunakan wayar sambungan. Oleh itu, melainkan jika anda boleh meletakkan hibrid plug-in anda di sebelah outlet, nampaknya anda kurang bernasib baik.

 

Orang di rumah boleh mengecas hibrid plug-in mereka semalaman, penghuni pangsapuri / kondominium hanya boleh melakukannya pada siang hari. Dan, walaupun hibrid anda kehabisan kuasa sebelum anda ke stesen pengecasan, anda masih ok: Enjin petrol hibrid plug-in anda masih boleh menbawa anda ke mana anda perlu pergi tanpa apa-apa isu … hanya dengan petrol yang digunakan.

 

 

Previous post

Memperkenalkan Volvo V60 Cross Country ... Akan Datang Ke Malaysia?

Next post

Kia ProCeed, Shooting Brake Yang Kita Tidak Akan Dapat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *