Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Audi Q8 Sekarang Dijual Di Malaysia Dengan Harga RM727,900

Audi Q8 telah membuat penampilan yang tenang di Malaysia di bilik pameran Euromobil di Glenmarie. Selepas ketibaannya yang mengagumkan di Singapura seminggu yang lalu, tempahan Q8 ini bermula di Malaysia dengan harga dari RM727k.

Q8 3.0L Turbo ini menggabungkan keanggunan sebuah coupe mewah empat pintu dengan ciri serba guna SUV yang besar. Diperkaya dengan banyak ciri, disambungkan secara komprehensif dan cukup teguh untuk tugas luar jalan, ia adalah sahabat yang mantap untuk perniagaan dan masa lapang.

Lampu LED standard menerangi jalan raya, dengan teknologi LED HD Matrix tersedia sebagai pilihan. Di sini kedua-dua tandatangan tiga dimensi lampu siang dan lampu belakang mempunyai watak digital.

Jalur cahaya menghubungkan unit di belakang. Seperti dalam quattro Audi asal, permukaan hitam menyerupai jalur ini. Pemilik Q8 boleh menggunakan aplikasi myAudi pada telefon pintar mereka untuk mengaktifkan pelbagai fungsi pencahayaan dan pengalaman mereka dari luar.

Audi adalah quattro dan quattro adalah Audi – sudah tentu ini khususnya untuk Q8, SUV terunggul jenama. Kebezaan tengah mekanikal semata-mata memindahkan kuasa ke gandar depan dan gandar belakang dengan nisbah 40:60 sebagai standard.

Selain daripada stereng progresif yang standard, nisbah sterengnya semakin kuat lagi roda stereng di pusing, Audi juga menawarkan pilihan stereng semua roda. Ia boleh mengerakkan roda belakang sebanyak 5 darjah – dengan arah balas pada kelajuan rendah untuk meningkatkan ketangkasan dan pada kelajuan yang lebih tinggi ke arah pusingan untuk kestabilan yang lebih baik.

Semua sistem pemacu efisien terutamanya dengan teknologi hibrid ringan (MHEV) baharu. Sistem elektrik utama 48-volt menggabungkan dua modul teknologi penting: bateri lithium-ion dan starter belt alternator. Semasa brek, ia boleh memulihkan sehingga 12 kW kuasa dan disalur semula ke dalam bateri. Teknologi MHEV membolehkan fasa pemendapan panjang dengan enjin dinyahaktifkan dan julat permulaan yang bermula pada 22 km / j (13.7 mph).

 

 

 

Previous post

Kempen 'Capture More With Renault' Tawar Hadiah Wang Tunai Sehingga RM8,888

Next post

Audi Q2 Sekarang Di Glenmarie Dengan Harga RM219,900

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *