Berita Auto

Audi Q8 Mengejutkan Singapura Dengan Penampilannya

Inilah SUV Audi semua baharu, Audi Q8. Ia bersedia untuk menggabungkan yang terbaik dari kedua-dua dunia dengan menawarkan keanggunan sebuah coupe mewah empat pintu dan fleksibiliti mudah SUV yang besar. Manakala Audi di Malaysia kekal dalam dagangan yang tenang, Audi di Singapura bersedia untuk bersaing dengan Mercedes dan BMW dengan barisan produknya yang kukuh.

Pada ketinggian 4,986 mm, 1,995 mm lebar dan 1,705 mm tinggi, Audi Q8 baharu memancarkan kehadiran di jalan raya seperti tiada SUV lain dari jenama empat gelang ini. Dengan garis bumbung gaya coupénya kelihatan jauh lebih rendah daripada model Q7. Ia adalah 66 mm lebih pendek, tetapi telah menjadi 27 mm lebih luas. Hujung depan yang tersendiri, belakang yang pendek dan roda 21-inci yang besar dengan diameter 795 mm memberi gambaran dinamik yang kuat.

Sistem pemacu Audi Q8 sangat kuat dan sangat efisien pada masa yang sama, berkat teknologi hibrid ringan baru (MHEV). Ia mengintegrasikan bateri lithium-ion dan starter alternator belt (BAS) ke dalam sistem elektrik utama 48-volt. Bateri boleh dicas semula terletak di bawah lantai bagasi dan menyimpan 10 Ah kapasiti elektrik. SUV dinamik ini boleh menembus antara 34 dan 99mph dengan enjin dimatikan dan BAS akan memulakan semula enjin dengan cepat dan sangat selesa.

Semasa perlahan, BAS boleh memulihkan sehingga 12 kW tenaga. Julat start-stop serendah 13mph. Dalam operasi pelanggan, pakej teknologi mengurangkan penggunaan bahan api sehingga 0.7 liter setiap 100 km.

Semasa pelancaran, Audi Q8 dilengkapi dengan 3.0 TDI. Ia menjana 286PS dan menyampaikan tork 600Nm kepada crankshaft. Ia memecut dari 0 hingga 62mph dalam 6.3 saat dalam perjalanan ke kelajuan tertinggi 144mph. 50 TDI ini menawarkan penyelesaian yang canggih untuk banyak teknologi. Kotak dan kepala silinder mempunyai litar penyejuk berasingan supaya tahap suhu yang ideal dapat ditetapkan untuk keadaan pemanduan. Saluran di dalamnya menyejukkan piston dengan minyak. Gelang dan pin pergelangan direka untuk geseran minimum, manakala pam minyak adalah variable sepenuhnya.

 

 

 

 

Previous post

Porsche Cayenne dan Panamera Kini Dengan Premium Package

Next post

SUV Mitsubishi Eclipse Cross Ialah Apa Yang Kita Perlukan Segera!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *