Bisnes

6 Sebab Mengapa Grab / MyCar / MULA / Dacsee Kurang Pendapatan

  1. Kos Bahan Api yang MeningkatPerkara pertama yang perlu dipertimbangkan ialah kenaikan kos petrol. Pemandu akan rugi jika mereka tidak sentiasa pandu berekonomi dan harga bahan api naik dengan tambang tidak meningkat.

  1. Harga Insuran

Kemudian sudah tentu anda perlu memikirkan kos insurans. Mana-mana pemilik perniagaan mahu meminimumkan kos, tetapi sebagai pemandu Grab / MyCar / JomRides / MULA / Dacsee / Diff / eevom, ini mungkin berbahaya. Anda berada di jalan raya lebih daripada pemandu kereta biasa, dan oleh itu berisiko tinggi untuk kemalangan dan kemungkinan kehilangan ‘bonus tidak tuntut’ (NCB) pada tahun pertama memandu.

  1. Kos Penyelenggaraan Kernderaan

Tetapi mungkin kos memandu yang paling diabaikan untuk Grab / MyCar / JomRides / MULA / Dacsee / Diff / eevom ialah kos haus dan lusuh kenderaan. Untuk setiap minit kenderaan anda sedang berjalan (walaupun ia tidak bergerak), ia haus dan lusuh pada komponennya. Bahagian-bahagian seperti tali pinggang, hos, palam dan kendi akan bergerak, walaupun ketika kenderaan dihentikan dan anda menunggu pelanggan. Sebaik sahaja anda mula memandu semua bahagian akan haus dan lusuh, ditambah dengan tayar dan brek, yang merupakan item yang paling biasa diganti pada kenderaan.

  1. Harga Jual Balik Kenderaan

Kebanyakan Grab / MyCar / JomRides / MULA / Dacsee / Diff / eevom telah melupakan perkara ini. Nilai kenderaan anda turun lebih rendah dengan setiap kilometer yang anda memandu. Oleh itu, apabila anda pergi menjual kereta anda atau cuba trade-in pada tahun-tahun yang akan datang, jarak tambahan itu akan menurunkan harga kereta secara dramatik dan kerugian besar itu sering tidak dikira sekarang.

  1. Kos Perubatan

Cuba fikir … anda duduk di dalam kereta selama berjam-jam dan anda mungkin mengalami masalah belakang dan juga keletihan … anda perlu melawat doktor lebih kerap daripada yang diperlukan. Pengurusan Grab / MyCar / JomRides / MULA / Dacsee / Diff / eevom tidak mempunyai perlindungan perubatan untuk anda dan tidak ada perlindungan untuk masalah tulang belakang dan masalah mental.

  1. Kos Data & Bateri Talipon

Anda akan menggunakan telefon pintar anda secara berterusan untuk Grab / MyCar / JomRides / MULA / Dacsee / Diff / eevomdriver dan kos data anda boleh melambung. Juga bateri telefon pintar anda tidak akan bertahan dan kemudian anda perlu mengganti telefon atau bateri anda lebih cepat daripada yang biasa. Ini adalah kos memandu pada hujung tahun yang sering tidak diambil kira.

Previous post

Porsche Perkenal 911 Cabriolet Baharu

Next post

Ketahui Keperluan Kenderaan Elektrik Anda (EV) Sebelum Membelinya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *