Berita Auto

Mitsubishi e-Evolution …… Adakah ini EVO yang anda nanti-nantikan?

Konsep SUV elektrik baharu e-Evolution Mitsubishi baru-baru ini telah dipersembahkan di L.A. Motor Show.

Mitsubishi tidak menyediakan spesifikasi seperti saiz atau saiz baterinya, tetapi telah mengatakan bahawa kereta itu akan mempunyai bateri yang besar dipasang di bawah lantai untuk memberikan pusat graviti yang rendah dan refleks penambakan segera yang menjadikan EVO sedan terkenal.

Akan ada sistem pacuan tiga roda 3-motor yang akan menggunakan motor tunggal di gandar depan dan 2-motor yang dipasang pada active yaw control torque-split di gandar belakang. Semua akan dipasang denagn sistem kawalan Super All-Wheel Mitsubishi yang dibangunkan untuk kereta lumba yang memenangi rali.

e-Evolution akan menggunakan perisian perisikan buatan untuk mengukur kebolehan pemandu di belakang roda dan menyesuaikan diri dengan mereka serta menyediakan latihan untuk membantu pemandu meningkatkan kemahiran mereka. Kecerdasan buatan ini membandingkan input pemandu dengan keadaan jalan dan tindak balas kenderaan dan boleh brek atau menambahkan tork kepada roda individu untuk mengurangkan atau meningkatkan putaran, kuasa, atau brek kereta supaya sesuai dengan keadaan.

Gayanya pula menggabungkan muka “perisai dinamik” semasa Mitsubishi dengan rupa mesra alam futuristik, tanpa tiang, saluran penyejukan untuk brek dan motor dalam pemanduan berprestasi tinggi, dan semua sensor untuk sistem perisikan buatan. “Grille” disembunyikan di bawah kaca untuk menekankan kuasa elektrik kereta, dan tailgate mempunyai bahagian pusat yang tinggi dan cekung yang dikatakan Mitsubishi diilhami oleh suatu masa ketika SUV sebenarnya dimaksudkan untuk off-roading.

 

Previous post

Perancangan Revival Mazda MX-6 ... Adakah Ianya 'Vision Consept'?

Next post

Nissan Serena Tampil Lebih Mewah Dengan Kit J IMPUL

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *