Awas!

Korea Selatan Denda BMW USD10 Juta … Jangan Beli BMW Import ‘Kelabu’ Atau Terpakai

Kementerian Pengangkutan Korea Selatan telah mengambil pendirian yang tegas menentang pembuat kereta BMW kerana lambat  memanggil balik 22,670 kenderaan di negara itu. Mereka telah menyiasat syarikat itu sejak Ogos lagi dan mendapati kerosakkan yang boleh menyebabkan kebocoran penyejuk yang boleh menyebabkan enjin terbakar.

Bagi kereta BMW yang dijual di Malaysia tidak ada masalah sama sekali dan ini telah disahkan kepada kami oleh BMW Malaysia, namun rakyat Malaysia yang membeli BMW import kelabu / terpakai yang datang dari England boleh menghadapi masalah ini kerana kira-kira 0.17% daripada BMW yang dijual di England mempunyai isu ini dan banyak daripadanya mungkin diimport oleh peniaga kereta AP / Kelabu / Rekon.

BMW AG telah memanggil balik 1.6 juta kenderaan di seluruh dunia berhubung isu kebakaran ini dan BMW Korea meminta maaf dalam satu kenyataan yang dikeluarkan selepas pengumuman itu dan berkata ia akan bekerjasama dengan siasatan selanjutnya.

Kerajaan berkata siasatan menunjukkan bahawa reka bentuk yang rosak dalam unit Exhaust Gas Recirculation (EGR) BMW mencetuskan kebakaran, sambil menambah ia akan memutuskan sama ada untuk memerintahkan lebih banyak panggilan balik. BMW menafikan kecacatan reka bentuk dan berkata ia menarik balik model mengikut jadual masa. “Kami memulakan langkah-langkah panggil balik tanpa ragu-ragu ketika punca kebakaran itu disahkan,” kata pejabat Korea BMW. Kadar kenderaan BMW yang terkebakaran ialah 0.14% di Korea Selatan, sama dengan 0.19% di Jerman dan 0.17% di UK, dan lebih rendah daripada di A.S. dan China.

 

Previous post

Toyota Hilux Black Rally Edition Rekaan TRD

Next post

"Sekejap Jer Bang!" Sudah Tak Boleh Pakai Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *