Autonomi

Kia Akan Menunjukkan Teknologi Pengiktirafan Emosi Masa Nyata Yang Berasaskan AI

Kia Motors akan prebiu pelbagai teknologi baru yang dibangunkan untuk era pemanduan pasca autonomi  Consumer Electronics Show (CES) 2019 bulan depan.

Pameran Interaktif ‘Memandu Emotikon’ Kia melihata kepada masa depan apabila memandu autonomi adalah normal dan keutamaan diberikan untuk meningkatkan pengalaman mobiliti manusia. Pusat kepada konsep ini ialah Sistem Pemanduan Penyesuaian Emosi Real-time (R.E.A.D.) Kia yang baharu – dibangunkan berdasarkan kerjasama penyelidikan bersama dengan kumpulan Media Affective Computing, Media Institute of Technology (MIT) Massachusetts Lab.

Sistem R.E.A.D. boleh mengoptimumkan dan memperibadikan ruang kabin kenderaan dengan menganalisis keadaan emosi pemandu dalam masa nyata melalui teknologi pengiktirafan isyarat bio berasaskan perisikan buatan. Teknologi memantau keadaan emosi pemandu dan menyesuaikan persekitaran dalaman mengikut penilaiannya – berpotensi mengubah keadaan yang berkaitan dengan indera manusia dalam kabin, mewujudkan pengalaman mobiliti yang lebih menggembirakan.

 

 

Previous post

Mazda Bawa 4 Model Menarik ke Tokyo Auto Salon 2019

Next post

McLaren P1 GTR Edisi Ayrton Senna

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *