Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Jeep Gladiator – Pikap Yang Tiba Seperti Yang Dijanjikan

Dibina di Toledo, Ohio, 2020, Jeep Gladiator yang baharu tiba di bilik pameran Amerika pada suku kedua 2019. Malaysia masih jauh dari menerima pickup ini kerana masih tiada perwakilan Jeep di sini.

Jeep Gladiator 2020 yang baru-baru ini mempunyai estetika reka bentuk yang kukuh, yang dikenali dengan serta-merta dengan isyarat reka bentuk Jeep tradisional. Pasukan reka bentuk Jeep memelihara gril tujuh-legenda yang dilihat di Wrangler, tetapi melebarkan slot jeriji untuk pengambilan udara tambahan untuk membantu peningkatan kapasiti menunda. Bahagian atas gril berbentuk batu kunci lembut disapu kembali untuk meningkatkan aerodinamik.

Model Jeep Gladiator Overland dan Rubicon menawarkan lampu LED dan lampu kabus yang tersedia yang memperlihatkan pencahayaan putih terang, sambil menambah rupa moden trak. Model gladiator yang dilengkapi dengan LED mempunyai lampu jalan siang, yang membentuk halo di sekitar perimeter di luar lampu. Isyarat giliran hadapan diletakkan di hadapan suar roda trapezoid.

Dari belakang, lampu ekor persegi tradisional mempunyai pencahayaan LED yang tersedia dan memberi laluan kepada pembukaan pintu belakang yang luas untuk memuatkan kargo yang tidak terhalang ke dalam katil. Tingkap belakangnya terendam dan mampu berhenti dalam tiga kedudukan, manakala kargo mudah dicagarkan dengan tailgate mengunci kuasa.

Fungsian dan fleksibiliti pintar adalah tumpuan sambil merancang lantai tahan lasak Gladiator untuk menyelaraskan kebolehgunaan. Pencahayaan bawah lantai kereta, sumber kuasa luar yang dilindungi (400W 115-volt, tiga cabang) dan sambungan bersepadu yang kukuh, memberikan ketahanan dan serba boleh. Sistem Pengurusan Kargo Rail Trail yang ada menyediakan pilihan penyimpanan tambahan kargo.

Tayar bersaiz penuh terletak di bawah lantai, di belakang gandar belakang dan mampu menampung tayar 35 inci. Pelapik lantai yang dicat, pembahagi lantai dan penutup tonneau disediakan lebih banyak pilihan untuk memastikan kargo selamat. Model Jeep Gladiator Rubicon dilengkapi dengan kabin terlindung dan rel batu kargo.Reka bentuk empat bolt di bahagian atas bingkai kaca membolehkan kaca depan dilipat dengan cepat dan mudah. Bar tajuk menghubungkan tiang A kekal di tempat walaupun kaca depan dilipat. Ini membolehkan cermin spion tetap berada di tempatnya walaupun dengan kaca depan dilipat. Fender warna badan dua keping dengan hitam yang lebih rendah memberikan profil yang dibangkitkan dan menjadi standard di Overland dan boleh didapati di model Rubicon.

Pintu aluminium berkebolehan ringan, mempunyai saiz bit Torx yang dicap terus ke engsel untuk menghapuskan meneka saiz bit yang diperlukan untuk mengeluarkan pintu. Kit alat dengan bit Torx yang diperlukan untuk mengeluarkan pintu dan menurunkan kaca depan disediakan sebagai peralatan standard.

All Gladiators feature body-color sport bars, which are welded to the body and feature integrated grab handles for front occupants.

Sunrider premium menyediakan pilihan soft top eksklusif, yang membantu mengurangkan bunyi bising angin dan membolehkan akses ke kedudukan teratas ketika terbuka penuh. 

Model Gladiator Overland dan Rubicon berkongsi warna pilihan hardtop tiga keping dengan badan yang ada, menawarkan penampilan premium yang unik, manakala hardtop tiga keping  hitam, yang terdapat pada semua model, menawarkan lebih banyak pilihan untuk memandu terbuka. Panel Freedom membolehkan pembukaan dan pemasangan hardtop dengan cepat. Semua hardtops mempunyai tingkap belakang gelongsor manual.

Puluhan kombinasi pintu, bahagian atas dan kaca depan yang berbeza membolehkan kemungkinan konfigurasi yang tidak berkesudahan.Jeep Gladiator ini menawarkan enjin Pentastar V-6 3.6-liter terbukti sewaktu pelancaran enjin 3.0 liter EcoDiesel V-6 yang ditawarkan pada tahun 2020.Enjin FCA US 3.6-liter Pentastar V-6 menyampaikan 285 kuasa kuda dan 260 lb.-ft. tork dan ciri-ciri ESS sebagai peralatan standard. Ia direka bentuk untuk menyediakan band tork yang luas dengan fokus pada tork rendah, sifat penting yang diperlukan untuk melampaui batas luar. Transmisi automatik lapan kelajuan dilengkapi dengan semua model Jeep Gladiator dilengkapi dengan Pentastar V-6 3.6 liter.

Enjin 3.0 liter EcoDiesel akan tersedia bermula pada tahun 2020. Model gladiator akan menawarkan enjin 3.0 liter EcoDiesel V-6, yang diberi nilai pada 260 kuasa kuda dan 442 lb.-ft. tork, dengan standard ESS.

Transmisi automatik lapan kelajuan adalah standard dan direka untuk mengendalikan keluaran tork yang meningkat.

Previous post

Aplikasi Porsche Road Trip Memudahkan Perancangan Pemanduan Hujung Minggu

Next post

Audi E-Tron CUV Hanya Untuk China?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *