Berita Auto

Hyundai i30 N … Hot Hatch Sebenar Yang Anda Boleh Beli Dari RM270,000

i30 N adalah kereta berprestasi tinggi pertama Hyundai Motor di bawah barisan N dan baru-baru ini ditunjukkan di KLIMS 2018. Kami baru saja menerima berita bahawa 2 rakyat Malaysia telah memesan hot hatch tulen ini (kerana ia adalah mesin sedia-trek manual 6 kelajuan) sebelum Hyundai Sime Darby boleh melancarkannya secara rasmi. Harga jualan di Malaysia untuk kereta yang diimport sepenuhnya adalah dari RM270,000.

Hyundai i30 N dikuasakan oleh enjin turbocharged 2.0 liter yang menyampaikan 250PS dengan torsi maksima 353Nm dan boleh mencapai kelajuan maksimum 250km / j. Ia memecut dari rehat hingga 100km / j dalam hanya 6.4 saat.

Enjin itu menawarkan tindak balas langsung dengan pembangunan kuasa linear menerusi pengecasan turbo awal, dan boleh didapati dengan pemanduan roda depan dan transmisi manual enam kelajuan. Kuasa dipindahkan secara berasingan ke gear, untuk sentiasa bersedia untuk beralih ke gear seterusnya tanpa sebarang gangguan tork.

i30 N dengan Pakej Prestasi secara eksklusif dilengkapi dengan tayar Hyundai N yang berprestasi tinggi Pirelli P-Zero 19 inci, kaliper brek merah N yang tersendiri dan cakera brek yang lebih besar (18 inci di bahagian depan, 17 inci di bahagian belakang).

Pembezaan Slip Terbatas Elektronik (E-LSD) dan Sistem Valve Ekzos Berbilang adalah ciri tambahan yang termasuk dalam Pakej Prestasi untuk menyediakan pengalaman trek perlumbaan yang optimum.

Dibina dengan Generasi Baru i30, i30 N telah dibangunkan dari bawah untuk menyampaikan keseronokan memandu maksimum dalam kehidupan seharian di jalan raya, serta di trek.N dilahirkan di Namyang, di Pusat R & D global Hyundai Motor di Korea dan diasah di Nürburgring, salah satu trek perlumbaan yang paling mencabar di dunia dan rumah Pusat Ujian Hyundai.Logo N melambangkan chicane – sudut utama di mana i30 N telah diuji dengan teliti dan telah membuktikan keupayaannya.i30 N diilhamkan oleh pengalaman Hyundai Motorsport di WRC sejak 2014.

Terdapat lima mod pemanduan, termasuk Eco, Normal, Sukan, N dan N Custom, yang boleh dipilih dengan menggunakan dua butang khusus pada stereng. Mod yang berbeza mengubah ciri kereta, menyesuaikan parameter prestasi tinggi enjin, peredam, Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), Elektronik Terbatas Slip Berbeza (E-LSD), bunyi, stereng dan pencocokan semula.

Di samping itu, pemandu boleh menekan butang rev-matching pada stereng untuk meningkatkan rev pada enjin apabila beralih dari gear yang lebih tinggi ke gear yang lebih rendah, manakala Kawalan Pelancaran kereta membantu melancarkan kereta secepat mungkin dengan mengawal tork enjin.,

 

Previous post

Kenapa 20 Jenama Kereta Tidak Hadir Di KLIMS 2018

Next post

Promosi Ducati Red Christmas Tawar Rebat Sehingga 80%

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *