Berita Auto

“Hi Proton” … Cara Menjual Terbaik Untuk Kereta Baharu!

Tonton mana-mana video rebiu kereta dalam talian untuk semua Proton X70 baru atau baca sebarang ulasan produk Geely Proton JV SUV yang baru sahaja dilancarkan dan ciri yang paling ketara nampaknya merupakan operasi bebas tangan untuk sejumlah fungsi terima kasih kepada perisian pengiktirafan  suara yang bermula dengan ‘Hi Proton’. Sama seperti apa yang saya ada di dalam saku saya yang berharga RM4,000 … yang saya punya bernama ‘Siri’ dan saya boleh membawanya ke mana-mana kereta yang saya ujian setiap minggu dan hanya sebut ‘Hey Siri’ untuk melakukan banyak tugasan tetapi buka untuk mengendalikan sunroof saya , unit audio, kawalan iklim dan tingkap kuasa.Sistem dalam SUV X70 boleh diakses dengan menyebut ‘Hi Proton’ diikuti dengan arahan yang mudah boleh mengendalikan tingkap dan sistem penyaman udara dan juga mengakses aplikasi navigasi untuk mencari tempat menarik. Dengan menggunakan sistem pengendalian berasaskan Android, GKUI menawarkan pengguna peranti mudah alih menggunakan perisian pengendalian yang sama keupayaan pencerminan penuh.

Akhirnya, sistem ini juga boleh ditingkatkan dengan kemas kini percuma (OTA) yang meningkatkan pengalaman pengguna dan mengekalkan aplikasi semasa. Akses kepada aplikasi dan fungsi kereta lain adalah melalui antara muka skrin sentuh berasaskan Android 8 inci dengan paparan warna penuh 1280 x 720 dengan ruang memori dalaman 32GB. Ia juga membolehkan Wi-Fi untuk keupayaan hotspot mudah alih.

Pada masa ini tiada kenderaan lain dalam segmen harga ini mempunyai ciri ini, jadi ciri jualan terbesar SUV ini adalah ‘Hi Proton’ sejak pertama kali diumumkan bulan lalu.

Mercedes Benz mempunyai ciri yang sama dalam semua A-Class baharu mereka yang dipanggil MBUX (gambar di atas) dan tidak lama
BMW 3-Series yang akan datang juga akan mempunyai ciri ini yang berfungsi dengan mengatakan ‘Hey BMW’. (gambar di bawah) Tidak lama lagi, setiap pengeluar kereta akan mendapat telefon pintar android ‘dipasang’ ke dalam papan pemuka mereka dengan jenama ‘hello car’ yang berfungsi untuk menarik pelanggan generasi baru yang mungkin telah lupa yang mereka mungkin sudah ada Siri dalam saku mereka.

 

Previous post

Inginkan Kereta Pra Milik Perodua Berkualiti Terbaik?

Next post

Masih Ingat Kipas Mudah Alih Untuk Kereta?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *