Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Chevrolet Bison Saingan Ford Raptor

Ini adalah Chevrolet Colorado ZR2 Bison yang nampaknya seperti produk yang direka untuk menyaingi Ford Raptor. Bison adalah kerjasama pertama Chevy dengan American Expedition Vehicles (AEV), pengeluar aftermarket off-road premium.

Untuk perlindungan maksimum elemen bawah kereta semasa memandu di atas kawasan berbatu, Bison mempunyai lima plat gelincir yang menutupi bekas minyak enjin, tangki bahan api, kes pemindahan dan pembeza depan dan belakang. Direka oleh AEV, plat gelincir ini dibina daripada baja Boron yang keras dan tahan lama.

Binaan depan dan bumper keluli yang direka khas oleh AEV melindungi perisai daripada halangan. Bumper depan mengandungi winch dan lampu kabus, dengan titik pemulihan terintegrasi ke bumper belakang. Grill “CHEVROLET” menggantikan bowtie tradisional di hujung depan Bison.

Tayar off-road Goodyear Wrangler Duratrac 31 inci duduk di bawah suar fender yang lebih besar dan membungkus roda aluminium baharu 17 x 8 inci ZR2 Bison. Varian Colorado yang baharu ini juga mempunyai pelekat “Bison” pada sisi katil, logo “AEV Bison” di tailgate dan bersulam logo lantai AEV dan sekatan kepala depan. 

Alatan Chevrolet Colorado ZR2 Bison,

  • Differential elektronik depan dan belakang yang eksklusif dalam kelasnya.
  • Peredam DSSVTM yang eksklusif dan revolusi.
  • Perlindungan rocker jalan raya.
  • Lengan kawalan besi.
  • Kes pemindahan Autotrac.
  • Seperti ZR2, Bison juga mempunyai gandar belakang diubahsuai dengan nisbah 3.42, trek depan dan belakang melebar sebanyak 3.5 inci dan penggantungan kilang terangkat 2 inci melebihi Z71 Colorado.

Rakan kongsi baharu Chevrolet untuk Malaysia belum lagi didedahkan tetapi khabar angin mencadangkan ada 2 syarikat yang berminat untuk mendapatkan francais Chevrolet. Yang pertama ialah kumpulan automotif yang lama dan yang lain adalah pembekal peralatan perindustrian baharu. Lebih banyak akan dikongsi tidak lama lagi.

 

 

Previous post

Honda Malaysia Buka Cawangan ke-12 di Johor

Next post

Perhebatkan Penampilan Serena MPV Anda

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *