Awas!

Volkswagen Group Tarik Balik 75,000 Kereta Sebab Masalah Tali Keledar Takata

Volkswagen di Eropah akan menarik balik kira-kira 75,000 daripada kereta VW Polo, Seat Ibiza & Seat Arona selepas kesalahan tali keledar didedahkan oleh sebuah majalah kereta Finland semasa sesi pandu uji. Pemandu uji di Finland menunjukkan bahawa ketika 3 penumpang berada di tempat duduk belakang dan mobilnya berubah arah dengan tajam, tali keledar tengah belakangnya gagal.

VW berkata ujian itu adalah di bawah keadaan “luar biasa” dan tidak direplikasi atau dilaporkan di tempat lain. Kumpulan pengguna yang berpangkalan di UK ‘Yang’ mempersoalkan mengapa Volkswagen telah menjual hampir 55,000 kereta tambahan dengan “kesalahan berpotensi maut” sejak masalah itu mula-mula dikenal pasti pada Mei tahun ini.

Penyelesaian dengan cara cable-tie yang dilakukan lebih awal dan “penarikan semula tidak rasmi” ditolak oleh pengawal selia. Alex Neill, yang merupakan ketua produk dan perkhidmatan di rumah di ‘which’, berkata: “Keputusan untuk tidak menggantung jualan apabila masalah itu ditemui kini telah meletakkan lebih banyak pemandu, serta penumpang mereka, berisiko.” Tidak ada sesiapa yang cedera kerana kesalahan itu.

Volkswagen Group telah mengeluarkan satu kenyataan yang mengatakan pelanggannya yang terjejas akan dihubungi untuk menghantar kereta terjejas mereka kepada peniaga VW untuk menetapkan pemasangan tali pinggang keledar, secara percuma.

Previous post

General Motors Tutup 5 Kilang Amerika Syarikat & 2 Kilang Global

Next post

Kereta Yang Rosak Kerana Rusuhan ... Bolehkah Anda Tuntut Insuran?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *