Konsep / Lakaran / Intipan

Projekt Grenadier – BUKAN Kebangkitan Defender

Syarikat Petrokimia British, INEOS berkata ia akan membuat keputusan mengenai lokasi perkilangan untuk kebangkitan semula ‘Defender like’ barunya, yang kini dalam reka bentuk dan pembangunan, menjelang akhir tahun dan menandakan beberapa “pilihan yang sangat kuat” di UK dan Eropah.

INEOS sememangnya hampir membuat keputusan mengenai isu kritikal ini, dengan beberapa pilihan yang sangat kuat di UK dan Eropah yang mereka yakin dapat memberikan kualiti pengeluaran yang diperlukan untuk kenderaan mereka.

Rundingan komersil sensitif tidak dibantu oleh pemerhatian media, lebih lebih lagi setelah surat rahsia dari Menteri-menteri Kabinet untuk INEOS dibocorkan kepada wartawan BBC, membentuk asas artikel yang diterbitkan secara online pada 14 November (“Ford Bridgend: Keputusan kereta off-road INEOS dijangka” oleh Brian Meechan, wartawan perniagaan BBC Wales).

Kebocoran ini tidak datang dari INEOS, dan nampaknya datang dari dalam kerajaan UK sendiri dalam usaha untuk mempengaruhi hasil evaluasi mereka, seperti yang kami harapkan, tidak ada yang bocor dari perbincangan mereka di Eropah.Dirk Heilmann, Ketua Pegawai Eksekutif INEOS Automotif dan ketua Projekt Grenadier, mengulas “Kami merancang untuk membuat pilihan kami pada lokasi pembuatan menjelang akhir tahun ini. Kami tidak mengambilnya ringan kerana ia adalah penting – untuk perniagaan kami, dan untuk komuniti tempatan yang akan mendapat manfaat daripada pekerjaan baru yang akan kami buat. Kami tidak akan dipaksa untuk membuat keputusan awal oleh politik yang bodoh. ”

Selanjutnya, bertentangan dengan artikel tersebut, INEOS tidak berniat untuk “membangkitkan semula Defender Land Rover”. Kami sedang membina 4 × 4 kenderaan baru dari bawah, yang memenuhi semua keperluan keselamatan dan perundangan semasa. Ia akan menjadi kenderaan utiliti yang teguh, tanpa karasa, dengan penekanan kepada kebolehpercayaan, ketahanan dan keupayaan luar jalan. Ia akan mempunyai nama sendiri, lebih banyak sudut daripada lengkung, dan mempunyai roda di setiap sudut. Ia tidak akan menjadi Defender.

 

Previous post

Honda CR-V Hybrid - Adakah Ia Akan Datang Ke Malaysia?

Next post

BMW Group Malaysia Taja Filem Quek Shio Chuan - ‘GUANG’

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *