Berita Auto

Lexus UX Kini Di Bilik Pameran Jepun

Lexus UX yang baharu sudah mula dijual di semua pengedar Lexus di seluruh Jepun. UX 2019 ini adalah Lexus pertama yang dibangunkan yang menggunakan platform Global Architecture-Compact (GA-C) baru. Struktur yang ringan namun tegar, pusat graviti yang rendah dan penggantungan halus memberikan UX ketangkasan pengendalian dan keselesaan perjalanan, bersama dengan keperibadian memandu yang tersendiri.

UX merangkumi teknologi powertrain terkini, yang dipertingkatkan dengan enjin inline-4 suntikan langsung 2.0 liter dan sistem hibrid 2.0 liter.

Dengan versi terkini Lexus Safety System +, yang termasuk Lane Tracing Assist, UX memastikan semua penumpang bergerak dengan jaminan teknologi keselamatan yang paling canggih.

Lampu pelepasan berbentuk kepala anak panah terletak tepat di atas lampu depan, yang mempunyai tiga lampu LED, menjadikan fascia depan yang agresif. Gril gelendong Lexus yang menarik perhatian mempunyai mesh gaya yang berubah bentuk bergantung pada sudut tontonan. Belakang UX mengamalkan tema “gelendong”, menunjukkan sifat tajam, ketat. Lampu gabungan belakang seperti sayap berkahwin dengan lampu kiri dan kanan untuk membentuk satu unit lengkap.

Pereka bentuk berusaha untuk mewujudkan kesinambungan antara bahagian dalam dan luar UX sama dengan konsep seni bina tradisional Jepun; bahagian atas panel instrumen kelihatan melebar di luar kaca ke dalam fender, menyampaikan pandangan yang sangat baik dan rasa jelas tentang penempatan tayar.

UX direka untuk menggalakkan pemandu memberi tumpuan kepada pemanduan, dengan semua kawalan dan tolok strategik ditempatkan untuk kecekapan optimum.

 

 

 

 

 

Previous post

Pelancaran Palisade ... SUV Besar Hyundai Di LA Auto Show

Next post

Program Alat Ganti Warisan NISMO Menambahkan Alatan Skyline R33 dan R34

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *