Bisnes

Keuntungan Operasi Toyota Meningkat 11%

Berita baik untuk pengilang kereta terbesar dunia kerana keuntungan operasi mereka meningkat 11% pada suku terakhir. Berita baik ini datang ketika Toyota mengalami permintaan yang meningkat untuk trak ringan dan pengurangan kos. Keuntungan operasi meningkat kepada USD5.09 bilion pada suku kedua fiskal syarikat yang berakhir pada 30 September, sementara pendapatan bersih meningkat 28% kepada USD5.15 bilion. Pendapatan meningkat 2.3% kepada USD64.3 bilion.

Jualan runcit global melonjak 1.9% kepada 2.68 juta kenderaan dalam tempoh Julai-September, termasuk hasil daripada anak syarikat kereta kecil Daihatsu dan pengilang trak Hino. Jumlah borong di seluruh dunia menambah hanya 0.4% kepada 2.18 juta.

Dalam mengumumkan keputusan pendapatan pada hari Selasa, Pengarah Urusan Kanan Masayoshi Shirayanagi sebahagiannya mengiktiraf keuntungan besar daripada campuran yang lebih kaya dengan model yang lebih menguntungkan memandangkan Toyota menumpukan kepada permintaan global yang melambung untuk Crossover, SUV dan Trak ringan lain.

Keuntungan juga semakin tinggi kerana pembuat sedan Camry dan crossover kompak RAV4 memerintah dalam insentif dan mengangkat kuasa letak harga terima kasih kepada pengeluaran baru kenderaan yang menggunakan platform modular syarikat, yang digelar Toyota New Global Architecture.

 

Previous post

Trafik Jam 1 Jam Yang Sepatutnya Boleh Dielakkan

Next post

KTM 790 Adventure dan 790 Adventure R Dilancarkan di EICMA

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *