Pandu Uji

Kemalangan Ketika Memandu Uji Kereta

Berikut adalah beberapa gambar baru kemalangan supercar mewah yang berlaku semasa pemanduan uji pelanggan. Terlibat dalam kemalangan semasa memandu uji mestilah mimpi buruk setiap orang, tetapi mimpi ini tidak terlalu buruk jika anda berurusan dengan peniaga kereta yang jujur dan bereputasi. Walau bagaimanapun, ada diantara yang tidak sebegitu di dalam mana-mana industri yang akan memaksa anda membeli kenderaan yang rosak kerana kurangnya perlindungan insurans pada kenderaan mereka.

Oleh itu, apabila memandu uji kenderaan idaman anda, pemandu uji mesti mendesak untuk pengesahan sama ada peniaga telah membeli perlindungan insurans untuk kereta yang hendak di pandu diuji.Insurans kereta yang meliputi pemilik yang berpotensi sekiranya berlaku kemalangan memandu adalah yang paling kurang yang boleh dilakukan oleh peniaga kereta untuk melindungi kenderaan mereka sendiri. Peniaga-peniaga yang cuba mengalih tanggung jawab itu kepada pembeli berpotensi semasa memandu uji menunjukkan kekurangan profesionalisme mereka dan mungkin mencerminkan etika kerja yang buruk atau pengurusan yang buruk, dan anda harus elakkan penjual kereta ini.

Memandu uji memanglah seronok, anda dapat merasakan pecutan kereta impian anda, mendengar bunyi ngauman enjin V12 kereta impian anda dan menguji pecutan 0-100km / h. Itu sehinggalah anda terlibat dalam kemalangan seperti ini semasa memandu uji.

Senario ini amat memalukan di mana satu saat anda sedang berbual dengan wakil jualan mengenai kuasa kenderaan mereka, dan dalam selelip mata, anda keluar dari kereta kerana pelanggaran tidak disengajakan.

Tolak tepi perasaan malu dan janggal dengan wakil jualan, persoalan yang lebih serius adalah apa yang akan berlaku selepas anda kemalangan ketika anda memandu uji?

Ya, pemandu memang bertanggungjawab sebab kemalangan itu dan membuat laporan polis mestilah dibuat agar penjual boleh menuntut insurans mereka, andainya mereka ada insurans dan jika tidak, maka ini boleh menjadikan situasi ini … agak rumit.

 

 

 

 

Previous post

Porsche Centre Johor Bahru Akan Dibuka Pada 2020

Next post

Pandu Uji Kia Dan Menang Lawatan Menonton Tenis Terbuka Australia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *