Berita Auto

Jaguar F-Type Edisi Bendera Penamat

Sejak pendedahan XK 120 pada tahun 1948, kereta sukan ini telah menjadi sebahagian besar kepada warisan Jaguar, kemuncak keturunannya ialah F-Type – pemenang lebih daripada 170 anugerah global.

Berdasarkan kepada Jaguar F-Type R-Dynamic Coupé dan Convertible, dan boleh didapati dengan enjin empat dan enam silinder yang berkuasa, Bendera Penamat mempunyai pelbagai penampilan visual yang halus dari bahagian luar kepada kabin fokus “1 + 1” pemandu.

Highlights termasuk bumbung Hitam kontras untuk Coupé dan dalaman Windsor mewah yang memaparkan kerusi prestasi dengan penyandar kepala embossed, konsol pusat Dark Brushed Aluminium dan – sebagai pengiktirafan kejayaan motorsport Jaguar – stereng dengan logo Bendera Penamat dengan gelang kulit merah untuk menandakan kedudukan jam 12.

Eksterior luar biasa yang sempurna, Jaguar F-Type dipertingkatkan oleh Pek Exterior Black Design, yang memberi manfaat dari sisi lanjutan SVO untuk meningkatkan visual lebar dan memberikan kehadiran dan penampilan yang lebih besar. Roda Gloss Black 20-inci dengan kemasan Diamond Turned adalah eksklusif kepada Bendera Penamat dan sempurna dilengkapi dengan kaliper brek merah. Dalaman Ebony Windsor Leather yang ditawarkan dengan jahitan kontras dalam pilihan Red atau Cirrus. Kerusi Performance slimline, dengan pilihan fungsi panas dan penyejukan, penyandar kepala dengan ciri timbul dengan penjenamaan Bendera Penamat.

Sebagai pengganti trim konsol tengah aluminium Jaguar F-Type R-Dynamic, Bendera Penamat mempunyai Dark Brushed Aluminium. Tekstur dan penamat bahan ini sempurna melengkapkan Kulit Ebony Windsor.

Sistem infotainment Touch Pro ini menampilkan audio Meridian, suite perkhidmatan yang bersambung dan, buat kali pertama dalam F-Type, Apple CarPlay dan Android auto untuk memudahkannya mengakses aplikasi telefon pintar yang disesuaikan menggunakan skrin sentuh 10-inci.

Kuasa berasal dari enjin petrol Ingenium empat liter silinder 300PS / 400Nm 2.0 liter atau 340PS / 450Nm dan 380PS / 460Nm supercharged 3.0 liter V6 petrol. Semua menawarkan keseimbangan, daya dan kecekapan – dan semua mempunyai bunyi yang mencerminkan watak F-Type yang benar-benar fokus pemandu.

Semua enjin dipadankan dengan transmisi Quickshift lapan kelajuan dan menghantar pemacu ke roda belakang, atau dalam model 380PS – pilihan sistem pemacu semua roda kereta Jaguar dengan Dinamik Driveline Dynamics.

 

 

Previous post

Adakah Anda Sedang Menanti Untuk Membeli BMW 8-Series Coupe Ini?

Next post

Hyundai Dan Kia Melabur USD250 Juta Dalam Grab

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *